Hvorfor kan data i mit regneark ikke sorteres?

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
miss_piggy

Hvorfor kan data i mit regneark ikke sorteres?

Post by miss_piggy »

Filtrering virker udmærket, men når jeg markerer de rækker, der skal sorteres er muligheden "sorter" i rullegardinet "Data" grå og ikke sort og kan ikke bruges.
Tak for svar, jeg er glad for at kunne spørge her, når jeg "kører fast".
Henny
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Den eneste måde jeg kan få Data-Sorter... til at være deaktiveret, er når dokumentet er skrivebeskyttet - filtrering virker dog. Gå ind i stifinder, højreklik på filen, vælg Egenskaber og fjern beskyttelsen.

Hvis det er en fil du har modtaget vedlagt en email, så gem den først, hvor du plejer at have dine dokumenter, og åbn den derfra.

mvh
Jens
SME

Post by SME »

Det er dog ikke den eneste måde; OOo har skrivebeskyttelse - eller rettere redigeringstilstand - på dokumenter og regneark, der egentlig er rigtig smart, da skrivebeskyttelsen slår til, når man åbner filer fra internettet. Dette er jo meget bekvemt, da filen så ligger i en cache og hvem har ikke oplevet, at "nogen" har ændret i en fil fra internettet og så gemt det...

Hos mig finder jeg kun knappen i værktøjslinjen mellem "Dokument som e-mail" og "Eksportere som pdf". Som standard er knappen trykket ind, men når man åbner føromtalte filer fra nettet - og gerne vil redigere filen - trykker man på knappen og der oprettes en nyt dokument på baggrund af den aktuelle fil.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
miss_piggy

Post by miss_piggy »

Hej. Tak for svar. Det er et regneark, jeg selv har lavet for ca 1 år siden - og altså ikke fra internettet og det er IKKE skrivebeskyttet, har set efter.
Det har hidtil fungeret normalt, og det er kun 1 "sheet" ud af 3, som det er galt med - de 3 ark er IKKE forbundet på nogen måde. Henny
Jens S

Post by Jens S »

Prøv at redde dit regneark ved at kopiere indholdet over i en nyt ark. Altså, marker A1 og tryk så ctrl+shift+end, kopier (ctrl+c), marker så A1 i det nye ark og Sæt ind (ctrl+v).
Hjælper dette ikke, kan du prøve at udskifte din profil (søg i dette forum efter 'profil')

mvh
Jens
Post Reply