Jeg har et dokument, som siger, at der er en kæde til et andet dokument, og spørger om kæden skal opdateres.
Det mærkelige er, at jeg ikke har indsat noget i det aktuelle dokument.
Når jeg går ind i Rediger>kæder, kan jeg se, at kæden peger på et ikke eksisterende dokument. Jeg vælger 'Bryd kæder', accepterer og gemmer dokumentet. Men næste gang, jeg åbner dokumentet, er kæden der igen!!!!
Hvordan slipper man af med en sådan irriterende kæde???
kæder
Moderator: Lodahl
Hej
Jeg har selv en sådan lille ods-fil, der konsekvent spørger om opdatering ved åbning, på trods af at der absolut ikke er nogen link, embeddede billeder eller cellereferencer i formler til andre filer.
Løsning var at kopiere indholdet over i et nyt regneark, altså markere A1 i første ark og så trykke Ctrl+Shift+End for at markere brugte område , kopiere og derefter indsætte i det nye ark, og ligeledes med øvrige ark.
Resultatet var iøvrigt at filstørrelsen i min fil ændrede sig fra 44KB til 16 KB
mvh
Jens
Jeg har selv en sådan lille ods-fil, der konsekvent spørger om opdatering ved åbning, på trods af at der absolut ikke er nogen link, embeddede billeder eller cellereferencer i formler til andre filer.
Løsning var at kopiere indholdet over i et nyt regneark, altså markere A1 i første ark og så trykke Ctrl+Shift+End for at markere brugte område , kopiere og derefter indsætte i det nye ark, og ligeledes med øvrige ark.
Resultatet var iøvrigt at filstørrelsen i min fil ændrede sig fra 44KB til 16 KB
mvh
Jens
Tak for svaret, men jeg fandt en mindre arbejdskrævende metode på det internationele forum:Jens S wrote:Hej
mvh
Jens
http://user.services.openoffice.org/en/ ... =9&t=25273
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2