Hej.
Hvordan tæller jeg antallet af farvede celler?
F.eks med udgangspunkt i denne formel =TÆL.HVIS(AL6:BY6;???)
Søren
Tælle farvede celler
Moderator: Lodahl
Jeg har lavet en prøve på at tælle farver med betinget formatering. se her http://dl.dropbox.com/u/2601866/T%C3%A6l%20farver.ods , men det er jo kun en mere kompliceret måde at tælle værdier på
mvh
Jens
mvh
Jens
Det er brugeren der har farvet celler, der er ikke værdier i cellerne.
Det er måske ikke lige den bedste måde at bruge et regneark på, men det bruges kan man vel sige som en grafisk måde at sammentælle de timer der ikke er besat i en arbejdsplan. Så håbede jeg at man måska kunne tælle det antal røde celler der indikerer at her mangler der altså bemanding.
Håber det på en eller anden vis kan lade sig gøre, uden at sætte en værdi i cellen.
Søren
Det er måske ikke lige den bedste måde at bruge et regneark på, men det bruges kan man vel sige som en grafisk måde at sammentælle de timer der ikke er besat i en arbejdsplan. Så håbede jeg at man måska kunne tælle det antal røde celler der indikerer at her mangler der altså bemanding.
Håber det på en eller anden vis kan lade sig gøre, uden at sætte en værdi i cellen.
Søren
Indsæt en smal kolonne foran din tidskolonne, og fyld den ud med 0 og 1, alt efter om tiden er fri eller besat.
Sæt et betinget formatering i hjælpekolonnen(B): Celleværdi lig med 0
Typografi: Rød (som skal defineres forud)
Brug Formatpensel til at kopiere nedad
Sæt betinget formatering i tidskolonnen(C): Formlen er: $B2=0 (øverst i kolonnen)
Typografi: Rød
Summere ikke besatte timer:
=SUM.HVIS(B2:B10;0;C2:C10) formateret som timer
Når du nu ændrer 0 til 1 i hjælpekolonnen, forsvinder den røde farve, og du har det overblik du ønsker.
mvh
Jens
Sæt et betinget formatering i hjælpekolonnen(B): Celleværdi lig med 0
Typografi: Rød (som skal defineres forud)
Sæt betinget formatering i tidskolonnen(C): Formlen er: $B2=0 (øverst i kolonnen)
Typografi: Rød
Summere ikke besatte timer:
=SUM.HVIS(B2:B10;0;C2:C10) formateret som timer
Når du nu ændrer 0 til 1 i hjælpekolonnen, forsvinder den røde farve, og du har det overblik du ønsker.
mvh
Jens