Openoffice går ned ved brug af projector

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
udige

Openoffice går ned ved brug af projector

Post by udige »

Hej, jeg ved ikke om mit spørgsmål hører tekstbehandlingsgruppen til, men mit problem optræder i forbindelse med brug af projector, både med .doc- og impress-filer. Det kan selvfølgelig også være et projector-problem - men here goes:

- når jeg underviser kører jeg både .doc-filer og impress-filer via projectoren, men det er helt vanvittigt så mange gange OpenOffice simpelthen går ned og genstarter, når jeg sætter computeren til at køre på projectoren. Den genopretter filerne, og så kører det hele forfra.

Jeg ved ikke om det er en systemfejl det ene eller andet sted, men det er voldsomt frustrerende. Så mit spørgsmål: kender I til, at OpenOffice er følsom ifb med brug af projector - eller er der bare noget, som jeg ikke ved? - eller er det med garanti min projector, at det er galt med?

Jeg håber, at mit spørgsmål virker forståeligt :-)

Mvh
Ulrik
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Når OpenOffice crasher under brug, anbefales først og fremmest at udskifte profilen. Søg på profil i dette forum, for t få vist hvordan.
Dernæst anbefales det altid at arbejde og gemme i odf-formater. Hvis dokumentet skal sendes til modtager uden OpenOffice, så brug eksporter til pdf-format, og kun hvis modtager har brug for at redigere i dokumentet, så gem et ekstra eksemplar som doc/xls/ppt.
Der kan også give problemer, hvis du anvender Microsoft skabeloner

Jeg har ingen erfaring med projektor, men umiddelbart tror jeg ikke det er problemet.

mvh
Jens
Post Reply