Kan man ændre genvejstekst i drop-down-menuer?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Thomas Hansen

Kan man ændre genvejstekst i drop-down-menuer?

Post by Thomas Hansen »

Hejsa,

Jeg har i den danske version af OOo ændret genvejen til "søg og erstat", så den nu ikke længere er CTRL + F men CTRL + B. Mit spørgsmål: Er det muligt at ændre teksten i drop-down-menuen Rediger, så der istedet for Søg og erstat... (CTRL + F) står Søg og erstat... (CTRL + B)?

På forhånd tak (og god jul)
Thomas
Jens S

Post by Jens S »

Hvis du under Funktioner-Tilpas... - faneblad: Tastatur markerer OpenOffice.org og derefter foretager dine ændringer, vil rettelsen også vise sig i menuen Rediger-Søg og Erstat.

Vær lige opmærksom på at Ctrl+B normal er genvejstast til fed skrift, og at ctrl+F også bruges i mange andre programmer som genvej til 'Find', såsom Iexplore , Firefox og Outlook Express.

mvh
Jens
Thomas Hansen

Post by Thomas Hansen »

Hej Jens

Tak for svaret, men det løser desværre ikke problemet, da der i rullegradinet under Rediger-menuen stadig står, at CTRL + B er genvej for Søg og erstat. Hvilket jo kan forvirre dem der skal bruge programmet, da det jo reelt set er CTRL + F, der er genvej for Søg og erstat.

Har du (eller andre) et andet godt bud?

V.h.
Thomas
guruerne

Vær opmærksom på!

Post by guruerne »

Du kan have flere genvejstaster til samme funktion, hvilket måske kan forklare dit problem.
Det vil fremgå under "Funktioner" - "Tilpas" osv., som Jens fint beskriver!

Jeg har testet her hos mig (WinVista, OOo3.1) - og her virker det efter hensigten, teksten ændres i dropdown-menuen osv.

:)
Thomas Hansen

Post by Thomas Hansen »

Perfekt! Det forklarede lige hvor problemet lå. Mange tak :-)
Post Reply