Hejsa,
Jeg har i den danske version af OOo ændret genvejen til "søg og erstat", så den nu ikke længere er CTRL + F men CTRL + B. Mit spørgsmål: Er det muligt at ændre teksten i drop-down-menuen Rediger, så der istedet for Søg og erstat... (CTRL + F) står Søg og erstat... (CTRL + B)?
På forhånd tak (og god jul)
Thomas
Kan man ændre genvejstekst i drop-down-menuer?
Moderator: Lodahl
-
Hvis du under Funktioner-Tilpas... - faneblad: Tastatur markerer OpenOffice.org og derefter foretager dine ændringer, vil rettelsen også vise sig i menuen Rediger-Søg og Erstat.
Vær lige opmærksom på at Ctrl+B normal er genvejstast til fed skrift, og at ctrl+F også bruges i mange andre programmer som genvej til 'Find', såsom Iexplore , Firefox og Outlook Express.
mvh
Jens
Vær lige opmærksom på at Ctrl+B normal er genvejstast til fed skrift, og at ctrl+F også bruges i mange andre programmer som genvej til 'Find', såsom Iexplore , Firefox og Outlook Express.
mvh
Jens
-
Hej Jens
Tak for svaret, men det løser desværre ikke problemet, da der i rullegradinet under Rediger-menuen stadig står, at CTRL + B er genvej for Søg og erstat. Hvilket jo kan forvirre dem der skal bruge programmet, da det jo reelt set er CTRL + F, der er genvej for Søg og erstat.
Har du (eller andre) et andet godt bud?
V.h.
Thomas
Tak for svaret, men det løser desværre ikke problemet, da der i rullegradinet under Rediger-menuen stadig står, at CTRL + B er genvej for Søg og erstat. Hvilket jo kan forvirre dem der skal bruge programmet, da det jo reelt set er CTRL + F, der er genvej for Søg og erstat.
Har du (eller andre) et andet godt bud?
V.h.
Thomas
Vær opmærksom på!
Du kan have flere genvejstaster til samme funktion, hvilket måske kan forklare dit problem.
Det vil fremgå under "Funktioner" - "Tilpas" osv., som Jens fint beskriver!
Jeg har testet her hos mig (WinVista, OOo3.1) - og her virker det efter hensigten, teksten ændres i dropdown-menuen osv.

Det vil fremgå under "Funktioner" - "Tilpas" osv., som Jens fint beskriver!
Jeg har testet her hos mig (WinVista, OOo3.1) - og her virker det efter hensigten, teksten ændres i dropdown-menuen osv.

-