Tilknytte tabel fra en base til en anden

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
Palle F

Tilknytte tabel fra en base til en anden

Post by Palle F »

Hej

Jeg har ledt efter en mulighed for at tilknytte tabellerne fra en Base til en anden Base. Desværre med negativt resultat.

Årsagen til at jeg gerne vil kunne det er at ved opdatering af formularer, forespørgsler og lign, vil det være rart at have data liggende for sig.

Er det muligt, i så fald, hvordan gør jeg?

Venlig hilsen
Palle
Carsten Henning Bitsch

Tilknyt tabel fgra Base til anden Base

Post by Carsten Henning Bitsch »

Prøv med at åbne Base 2 gange (i 2 vinduer/sessioner) og stå på Tabelsiden i begge vinduer. Så kan jeg trække og slippe en tabel fra den ene database til den anden. Det kommer guide frem hvor man skal besvare om det kun er tabellen eller tabel og data og det skal vælges hvilke felter der skal med over.
Med venlig hilsen

Carsten Henning Bitsch
Landinspektør

Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
Tlf:86 821 688
Direkte:87 224 252
Mobil:61 628 333

chb@geopartner.dk

www.geopartner.dk
Palle F

Re: Tilknyt tabel fgra Base til anden Base

Post by Palle F »

Carsten Henning Bitsch wrote:Prøv med at åbne Base 2 gange (i 2 vinduer/sessioner) og stå på Tabelsiden i begge vinduer. Så kan jeg trække og slippe en tabel fra den ene database til den anden. Det kommer guide frem hvor man skal besvare om det kun er tabellen eller tabel og data og det skal vælges hvilke felter der skal med over.
Tak skal du ha' Carsten.

Det fungerer jo udmærket, det er let at kopiere tabellerne, men hvordan får jeg dem tilknyttet formularerne i originalen? Så vidt jeg kan se så kan der kun vælges tabeller fra den samme Base i formularerne. Jeg har også forsøgt at flytte formularerne på samme måde som du beskriver, men så kan jeg heller ikke vælge de originale tabeller som kilder.

Venlig hilsen
Palle
Carsten Henning Bitsch

Kopiere forme fra en Base til en anden

Post by Carsten Henning Bitsch »

Hej Palle!
Jeg har lige prøvet at trække og slippe både forespørgsler og forms fra en Base til en anden. Og dte gik godt. Men dog skulle jeg rette tabelnavnene til, da de ikke helt hed det samme. Den ene Base var en kæde til MS SQL-server mens den anden var en ren kopi af data (med tilføjede ID-nøglefelt for at få det til at virke).
Men det er måske ikke helt det samme som du prøver?
Med venlig hilsen

Carsten Henning Bitsch
Landinspektør

Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
Tlf:86 821 688
Direkte:87 224 252
Mobil:61 628 333

chb@geopartner.dk

www.geopartner.dk
Palle F

Post by Palle F »

Nej, det er nok ikke helt det samme. Det er i Ubuntu jeg forsøger at arbejde. Det er ganske nyt for mig. Og databasen er den som følger med OpenOffice; Base.

Når jeg flytter forespørgsler og vil åbne dem, så får jeg at vide at der mangler en tabel, nemlig den oprindelige. Der mangler simpelthen en kæde fra den ene base til den anden. Det er den kæde jeg gerne ville finde, men måske den slet ikke kan findes?

Måske jeg er nødt til at hente Mysql hjem og arbejde med den i stedet for? Det har jeg slet ingen erfaringer med, men kan se at det er muligt at knytte data fra den til Base. På den måde kunne jeg så få adskilt data fra formularer og forespørgsler. Men det er jo lidt lettere hvis jeg kan blive fri for at hente flere dimser.

Venlig hilsen
Palle
Post Reply