Kopier-sæt ind virker ikke efter opdatering.

Brugerhjælp og support til tegninger i LibreOffice Draw

Moderators: Lodahl, Boris

Post Reply
Kbu

Kopier-sæt ind virker ikke efter opdatering.

Post by Kbu »

Efter at have opdateret til Open Office 3 virker kopier-sæt ind ikke, når jeg skal kopiere tegning til et worddokument. Jeg kan godt kopiere til et andet program (PhotoFiltre) og så derfra til Word, men det er besværligt og tidskrævende. Jeg har søgt hjælp under ordet "kompatibilitet" men har ikke fundet noget jeg kan bruge. I den gamle Open Office virkede det bare, så jeg forstår det ikke rigtigt.
Kbu
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Prøv at udskifte din profil. http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=4170

mvh
Jens
Kbu

Post by Kbu »

Hej Jens og tak for hurtig udrykning, men desværre virkede ny registrering ikke. Da jeg havde udfyldt felterne og trykkede: registrer, stod der: Your registration could not be completed due to server error. Jeg prøvede igen, men nu kunne siden ikke åbnes. Der er ikke noget i vejen her, så det må være hos Sun. Jeg prøver igen senere. Jeg håber det vil lykkes.
Kbu
Jens S

Post by Jens S »

Du behøver ikke at registrere igen, du er jo registreret allerede.
Når du starter et ny dokument, henter programmet oplysninger fra selve programmet, fra din profil (som måske stammer fra version 2.4) og fra den skabelon du anvender (som måske kommer fra MSO), så konflikter her vil få systemet til at opføre sig mærkeligt.

mvh
Jens
albertstien3329

Post by albertstien3329 »

Jeg bruger LibreOffice i Ubuntu til at skrive en bog om elektronik, og Draw benyttes for at tegne illustrationerne. Ved kopiering af en tegning (linjer og tekst) ved Ctrl-C og Ctrl-V bliver kopien placeret ovenpå den eksisterende tegning (ligesom tidligere udgaver) men kopien er nu forskudt lidt og ligger ikke længere på gitteret. Ved efterfølgende flytning med piltaster forbliver kopien forskudt fra gitteret og jeg må rette alle objekter manuelt gennem F4 (Placering og størrelse).

Ved kopiering af enkelte linjer er der ingen problemer.

Jeg har prøvet at ændre på indstillingen i Funktioner > Indstillinger > Gitter, men uden held, og problemet ser jeg ikke når jeg benytter LibreOffice på Windows, ligesom de tidligere versioner ikke havde denne "feature".

Er det en opsætning, der er ændret og kan stilles tilbage?
På forhånd tak!

leather skirts leather skirts
indiana jones leather jacket indiana jones leather jacket
michael jackson thriller jacket michael jackson thriller jacket
top gun bomber jacket top gun bomber jacket
ducati leather jacket ducati leather jacket
harley davidson leather jacket harley davidson leather jacket
motorcycle leather vest motorcycle leather vest
leather pleated skirt leather pleated skirt
black leather dresses black leather dresses
black leather hot pants black leather hot pants
brown leather jackets for men brown leather jackets for men