sidetal igen, igen, igen
-
sidetal igen, igen, igen
Efter en opdatering til OpenOffice 3.1.1 er alle sidetal forsvundet i et dokument. Jeg kan godt sætte dem ind igen ved at følge vejledningen i Hjælp, men når jeg med samme vejledning i Hjælp vil fjerne sidetallet på første side, forsvinder de alle sammen. Et godt råd efterlyses. mvh. Flemming
Det lyder som et problem med din side-typografi.
Åben Typografi-panelet og se hvilken side-typografi de første par sider har.
Hvis du ikke vil have sidetal på den første side, men de efterfølgende, skal du sætte side-typografien på den første side til "Første side". Herefter kan du sætte sidetal på de efterfølgende sider.
Åben Typografi-panelet og se hvilken side-typografi de første par sider har.
Hvis du ikke vil have sidetal på den første side, men de efterfølgende, skal du sætte side-typografien på den første side til "Første side". Herefter kan du sætte sidetal på de efterfølgende sider.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Sidetal, ring a bell?
Hej
Undskyld, men jeg kan ikke få hjælp-funktionen til at "hjælpe mig".
Jeg ønsker at indsætte et sidetal på første side i et dokument med tallet 11 og herefter lade sidetallene være fortløbende. Jeg opretter en sidefod, og forsøger herefter ud fra følgende:
Fra Hjælp-funktionen:
"Starter med et defineret sidetal
Vi forestiller os at du gerne vil have mere kontrol over dokumentets sidenummerering. Du skriver et tekstdokument som skal begynde med side 12.
1.Klik i det første afsnit af dit dokument.
2.Vælg Formater - Afsnit - Tekstforløb.
3.Under Skift aktiverer du Indsæt. Aktiver Med sidetypografi så du kan angive det nye Sidetal. Klik på OK.
Det nye sidetal er en attribut til det første afsnit på siden."
Men gør jeg sådan, får jeg en blank side på min første side i dokumentet med tallet 1 og nr. 11 begynder så på næste side, hvad sker der for mig? Jeg er klar over, at der er noget, jeg ikke forstår mht. sideskift mv.
Venligst
Paul
Undskyld, men jeg kan ikke få hjælp-funktionen til at "hjælpe mig".
Jeg ønsker at indsætte et sidetal på første side i et dokument med tallet 11 og herefter lade sidetallene være fortløbende. Jeg opretter en sidefod, og forsøger herefter ud fra følgende:
Fra Hjælp-funktionen:
"Starter med et defineret sidetal
Vi forestiller os at du gerne vil have mere kontrol over dokumentets sidenummerering. Du skriver et tekstdokument som skal begynde med side 12.
1.Klik i det første afsnit af dit dokument.
2.Vælg Formater - Afsnit - Tekstforløb.
3.Under Skift aktiverer du Indsæt. Aktiver Med sidetypografi så du kan angive det nye Sidetal. Klik på OK.
Det nye sidetal er en attribut til det første afsnit på siden."
Men gør jeg sådan, får jeg en blank side på min første side i dokumentet med tallet 1 og nr. 11 begynder så på næste side, hvad sker der for mig? Jeg er klar over, at der er noget, jeg ikke forstår mht. sideskift mv.
Venligst
Paul