Page 1 of 1
Rulleliste i Calc forsvinder i Excel
Posted: 18. Oct 2009 12:59
by malkaj
Jeg har lavet et regneark som henter data i ark2 til brug i ark1 ved hjælp af en rulleliste. Når det gemmes i .xls format forsvinder rullelisten. Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af om det fordi jeg har brugt rulleliste i stedet for kombinationsfelt og kan ikke lige løse problematikken med at få regnearket til at virke med kombinationsfelt i stedet for rullelisten
Posted: 18. Oct 2009 17:53
by Jens S
Hej
Det lyder sandsynlig at xls-kontrolelementer ikke er kompatible med OpenOffice og omvendt, men jeg har ikke mulighed for at afprøve det. Kan du ikke i stedet for en rulleliste bruge alm. datavalidering, her kan de to systemer forstå hinanden.
mvh
Jens
Posted: 19. Oct 2009 21:39
by malkaj
Hej Jens
Umiddelbart ikke. Der skal vælges og ikke skrives for at holde det simpelt for brugerne. Vare, varenr og pris kombineres i en line ved valg af vare.
Ved validering skal der skrives både det ene og det andet.
Hvis der skal skrives og rettes hele tiden, bruges det ikke optimalt.
Posted: 19. Oct 2009 22:18
by Jens S
Du skulle nu prøve.
Marker den celle der skal udfyldes, vælg så Menu:Data-Validitet...
Tillad: Celleområde
Kilde: Ark2.$A$1:$A$500 (det er faktisk nemmest at navngive området, og så blot indtaste navnet)
Nu ligner cellen en kombinationsboks og du kan bare vælge (ingen indtastning)
Har du flere celler der skal valideres med det samme, bruger du formatpensel
mvh
Jens
Posted: 20. Oct 2009 19:55
by malkaj
Jeg prøver lige. Tak for dit svar.
