Mine exporterede pdf dokumenter kan ikke læses af alle!
Moderator: Lodahl
Mine exporterede pdf dokumenter kan ikke læses af alle!
Jeg er for tiden uden arbejde, og derfor skriver jeg en del ansøgninger som bliver sendt ud til mange forskellige. Jeg har et par gange oplevet at få meldinger tilbage fra modtagerne at de ikke kan læse mine pdf dokumenter. De sender gerne beskeden og filen tilbage, som så er blevet omdøbt, og jeg kan fint åbne beskeden.. jeg har en grum mistanke om at det er deres et eller andet virus system eller noget i den dur der omdøber filen, og gør at de ikke må åbne dem... ihvertfald, så virker almindelige Adobe generede pdf filer fint.. men ikke open office exporterede pdf filer. er der nogen der har erfaring med dette? kender en løsning? etc. Jeg er lidt bange for at der er rimeligt mange af dem jeg har sendt ansøgninger til der bare har droppet mig fordi de ikke kan læse mine pdf filer.
En mulig løsning kunne være, at installere et program såsom freepdf (der findes flere), som gør det muligt at eksportere pdf-filer fra alle programmer der har en udskriv-funktion. Det er et lille program, der ofte viser sig praktisk at have installeret. Installer freepdf og ghostscript, derefter kan du under "udskriv" vælge freepdf som printer og følge instrukserne derfra.
Men om det løser problemet er en helt anden sag. Jeg har aldrig oplevet at pdf-filer eksporteret hverken fra OOo eller ghostscript ikke kunne læses.
Både freepdf og ghostscript kan findes på http://freepdfxp.de/
Men om det løser problemet er en helt anden sag. Jeg har aldrig oplevet at pdf-filer eksporteret hverken fra OOo eller ghostscript ikke kunne læses.
Både freepdf og ghostscript kan findes på http://freepdfxp.de/
Re: Mine exporterede pdf dokumenter kan ikke læses af alle!
Vi har lige været ude for noget liggende der hvor jeg arbejder, med en pdf-fil genereret fra MS-Office 2007 Publicer.Tabu wrote:Jeg har et par gange oplevet at få meldinger tilbage fra modtagerne at de ikke kan læse mine pdf dokumenter. De sender gerne beskeden og filen tilbage, som så er blevet omdøbt, og jeg kan fint åbne beskeden.. jeg har en grum mistanke om at det er deres et eller andet virus system eller noget i den dur der omdøber filen, og gør at de ikke må åbne dem...
Filen kunne ikke læses af ca. 1/3 af dem der modtog den, og det er ikke lykkes os at finde et mønster, for det var på forskellige platforme, versioner og udgaver af readere der havde problemet.
Løsningen blev en import med SUN's pdf udvidelse, i OpenOffice.org Impress, klip og klister over i Writer, og så gemme den i MS-Office Word 97/200/XP format, og så eftersende den!
Det du nævner med at filen skifter navn, der kan det godt være at du skal kigge på dit e-mail-program, da det kan være den der skaber problemet. Men der nogle virksomheder der afviser alle muglige filtyper fordi de ikke er sikker, eks. exe, doc, pdf, jpg, zip...
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Tak for svarene.
Min løsning lige pt. er at printe som pdf og bruge Adobes egen. Min erfaring er bare at de pdf dokumenter som Open Office laver er mindre "tunge" og generelt virker hurtigere end dem Adobe laver (Indesign er efterhånden blevet helt håbløs med årene)
Siden det ser ud til at det ikke kun er Open Office generede pdf dokumenter der har de problemer, tror jeg løsningen for mig er at finde på noget andet end PDF
Min løsning lige pt. er at printe som pdf og bruge Adobes egen. Min erfaring er bare at de pdf dokumenter som Open Office laver er mindre "tunge" og generelt virker hurtigere end dem Adobe laver (Indesign er efterhånden blevet helt håbløs med årene)
Siden det ser ud til at det ikke kun er Open Office generede pdf dokumenter der har de problemer, tror jeg løsningen for mig er at finde på noget andet end PDF