Hvordan laver jeg en automatisk formatering af en kolonne?
Jeg vil have hver celle i kolonnen til at checke om den er større eller mindre end cellen foran den selv, og ændre baggrundsfarve derefter.
I række 2 vil den korrekte parameter jo være: $D$2
Sætter jeg det ind vil ALLE celler i kolonnen sammenligne sig med D2, så jeg skal manuelt sætte betinget formatering ind i hver eneste celle, da der ikke lader til at være nogen måde at indsætte en relativ reference, på trods af hvad der står under hjælp..
Hvis det kan lade sig gøre, burde metoden så ikke kunne findes et eller andet sted under hjælp eller dokumentation? Jeg har ledt i flere dage uden at finde nogen metode til at gøre hvad jeg har brug for!
Betinget formatering
Moderator: Lodahl
Hej
Du har dine 2 kolonner i C og D? I celle D2 vælger du betinget formatering og bruger "Formlen er" og indsætter Betingelse 1: C2>D2 Celletypografi: Din ene typografi. Betingelse 2: C2<D2 Celletypografi: Din anden typografi
Afslut med OK.
Forsæt med markering af celle D2, klik på ikon: Formatpensel og fyld formateringen i D3 og nedad.
Du skal i dette tilfælde bruge relative adresser, ellers vil de jo ikke ændre sig ved kopiering nedad. Du kan til nød bruge $D2 - statisk på kolonne-niveau - hvis du kun skal kopiere nedad.
mvh
Jens
Du har dine 2 kolonner i C og D? I celle D2 vælger du betinget formatering og bruger "Formlen er" og indsætter Betingelse 1: C2>D2 Celletypografi: Din ene typografi. Betingelse 2: C2<D2 Celletypografi: Din anden typografi
Afslut med OK.
Forsæt med markering af celle D2, klik på ikon: Formatpensel og fyld formateringen i D3 og nedad.
Du skal i dette tilfælde bruge relative adresser, ellers vil de jo ikke ændre sig ved kopiering nedad. Du kan til nød bruge $D2 - statisk på kolonne-niveau - hvis du kun skal kopiere nedad.
mvh
Jens