'dynamiske' henvisninger...

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
johanc

'dynamiske' henvisninger...

Post by johanc »

Hej

Jeg sidder i øjeblikket og skriver på mit speciale, som for nuværende er placeret i flere forskellige dokumenter, der senere skal samles til ét stort dokument.

Udfordringen i denne sammenhæng er, at jeg gerne vil bruge 'dynamiske' henvisninger. Helt konkret har jeg lavet en fodnote på side 9 i et af mine dokumenter, i denne fodnote vil jeg gerne henvise til et sted i teksten, som for nuværende befinder sig på side 6, men som dokumentet ændrer sig og senere bliver samlet- ikke længere kommer til at være på side 6 (men måske på side 23 el. lign).

Dermed skal min fodnote på side 9 henvise til tekststedet og skrive hvilken side tekstedet befinder sig på, og det skal stadig henvise til samme sted når dokumentet ændrer sig.

Er der nogen der ved om denne funktion findes i Open Office, og i så fald hvor?
Jeg har kigget på krydshenvisninger, men det ser ikke ud til at være stedet...
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Det hedder krydshenvisninger.

Du kan godt lave krydshenvisninger på tværs af underdokumenter (tror jeg nok), altså oprette en henvisning i dokument 2, der henviser til dokument 5. Men så vidt jeg husker er det lidt besværligt.

Det er rimeligt fleksibelt hvad du kan henvise til og fra. Det letteste er, at henvise til overskrifter, men du kan også oprette et bogmærke (mål) og så lave en henvisning et andet sted til dette bogmærke. Du kan indsætte sidetal, navnet og mange andre ting.

Prøv dig frem. Indsæt - Krydshenvisning.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
johanc

Post by johanc »

Mange tak... Det virkede så alligevel ved krydshenvisninger...
Post Reply