Andre referencer i hvis-sætning

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Carsten P K

Andre referencer i hvis-sætning

Post by Carsten P K »

Er det muligt at refererer til andet end et felt eller en tekst i en hvis-sætning?
Jeg kunne godt tænke mig en reference til et billede eller tabel måske!
På forhånd tak for hjælpen
Carsten
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Prøv lige at forklare lidt nærmere, hvad du ønsker at lave. HVIS er ikke den eneste mulighed for at udvælge værdier/tekster i områder/tabeller/enkelte celler. Jeg har aldrig mødt eksempler på at anvende billeder (objekter) i en betingelse, men vil ikke afvise at det kan laves i en macro. Det skulle nok være mulig at vise et billede (eller afspille et stykke musik) som resultat af en betingelse. Lad os høre nærmere fra dig.

mvh
Jens
Carsten P K

Post by Carsten P K »

Jeg vil gerne i en hvis(eller()) sætning have et billede af dannebrog.
Sætningen står i en kalender. Datoerne i sætningen er festdatoer.
På forhånd tak for hjælpen.
Carsten.
Jens S

Post by Jens S »

Jeg kan ikke rigtig få et billede til at placere sig korrekt i en celle, så mit forslag går ud på at lave et unicode-tegn som Dannebrog. I Windows start > Kør indtaster du eudcedit , her vælger du E000 (den første). Nu laver du flaget ved hjælp af de værktøjer der findes. Lad tegnet fylde så meget i bredden som mulig, højden tilpasses efter bredden, hele tegnet midt i tegnearealet. Gem den og knyt den til alle tegntyper. Der er hjælp her http://www.microsoft.com/resources/docu ... x?mfr=true

Når du nu åbner windows tegnoversigt (Start>Kør: charmap) kan du under 'Alle skrifttyper (Brugerdefinerede tegn)' se dit flag. Kopier den og sæt den ind regnearket. Du kan desværre ikke se den under Calc's specialtegn.

Den kan også bruges i en formel: =HVIS(B3=1;"";"") Du skal huske at formatere med rød skriftfarve og størrelse mindst 20. Den kan kun anvendes på din computer.
Carsten P K

Post by Carsten P K »

Tak for svaret, det tror vil virke!
Carsten
Post Reply