Skrev i får om " konvertering" og fik svar, at det nok var mine gamle disketter, der var noget i vejen med, men de nyere virker fortrinligt, bortset fra, at 1996-indskrivningen på en ældre Windows computer viser sig som ubrugelige udskrevne tegn.
Mit emne er derfor nok mere: "restoring discette", om hvilket emnet jeg har jagtet Nettet rundt uden resultat. Men det må vel kunne lade sig gøre at konvertere volapyket til brugbart dansk.
Formentlig blev mine ellers uvurderlige disketter dengang " født", mens der var noget, der hed DOS.
mvh.
HGA
gendan gamle disketter
Pøv at.....
Prøv at højreklikke på en af filerne. Vælg "Åbn med.....". Vælg så det program, der burde kunne åbne filen (tekstbehandling, hvis du mener der er tale om en tekst, regneark til regneark etc.).
Giver det et resultat?
PS: Pas på med at sætte kryds i "Åbn altid med....." i så fald vil computeren nemlig fremover åbne alle filer af denne type med det valgte program. Sker dette, kan du blot højreklikke filen igen og vælge "Åbn med....." og vælge igen!

Giver det et resultat?
PS: Pas på med at sætte kryds i "Åbn altid med....." i så fald vil computeren nemlig fremover åbne alle filer af denne type med det valgte program. Sker dette, kan du blot højreklikke filen igen og vælge "Åbn med....." og vælge igen!