Nyhedsforum RSS-feeds?

Danske og internationale nyheder, der relaterer sig til LibreOffice eller den åbne standard OpenDocument Format (ODF).

Moderators: Lodahl, Nyhedsbot

Post Reply
Jesper Krogh

Nyhedsforum RSS-feeds?

Post by Jesper Krogh »

Godmorgen.

Dette forum kan som udgangspunkt betragtes som et lille eksperiment. Der er på serveren et script der henter forskellige RSS/RDF feeds, maskinelt undersøger om det har noget med OpenOffice.org/StarOffice at gøre og poster det i dette forum hvis der er.

I øjeblikket har jeg fundet:

Politiken / IT
Computerworld
PC World.

Er der andre IT-relaterede RSS jeg skal tilføje til "botten"?

Det skal være "officielle" der er nogle i omløb der ikke er officielle fra nyhedskildernes side og dem ønsker vi ikke at benytte.
JanH

Re: Nyhedsforum RSS-feeds?

Post by JanH »

Jesper Krogh wrote:Er der andre IT-relaterede RSS jeg skal tilføje til "botten"?

Det skal være "officielle" der er nogle i omløb der ikke er officielle fra nyhedskildernes side og dem ønsker vi ikke at benytte.
Ing.dk - går ud fra at det er Alle artikler: du skal have fat i (selv om der er nogle artikel-kategorier der nok ikke er relevante)?

Tilsvarende kan kan hentes feeds fra Teknisk ukeblad - Norge og Ny Teknik - Sverige.
Open source software: "It's walking toward freedom, freedom of use, freedom of speech, freedom of relationship... I think that's what it's about." Gilberto Gil (2004), Brazilian Culture Minister.
Jesper Krogh

Post by Jesper Krogh »

JanH wrote: Tilsvarende kan kan hentes feeds fra Teknisk ukeblad - Norge og Ny Teknik - Sverige.
Vi har ingeniøren med også.. vi er oppe på en 10 stykker. Det jeg tror mere det er interessant hvis folk er opmærksomme på at poste nyhederne her når de bumper ind i noget på nettet som ikke automatisk er kommet ind. Så må vi se om vi ikek kan fange dem der.

Mht. de svenske og norske.. så ved jeg ikke rigtigt. Det er jo egentligt et dansk forum, hvad siger folk?

Jesper
JanH

Post by JanH »

Jesper Krogh wrote:Mht. de svenske og norske.. så ved jeg ikke rigtigt. Det er jo egentligt et dansk forum, hvad siger folk?
Generelt er jeg enig, men forslaget var også mest fordi, jeg ikke tror frekvensen af artikler vil være stor (på nogle af de tre foreslåede kilder).

Kan du i øvrigt "løfte sløret" om hvilket script, der anvendes til at hente de forskellige RSS/RDF feeds/hvor det eventuelt kan hentes?
Open source software: "It's walking toward freedom, freedom of use, freedom of speech, freedom of relationship... I think that's what it's about." Gilberto Gil (2004), Brazilian Culture Minister.
Jesper Krogh

Post by Jesper Krogh »

I oooforum.nyheder, skrev JanH:
Kan du i øvrigt "løfte sløret" om hvilket script der anvendes til at
hente de forskellige RSS/RDF feeds/hvor det eventuelt kan hentes?
Det gør scriptet fra mods sektionen fra:

http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=56
FIND - Forum Integragted News Delivery.

Også har jeg lavet et hack i det, så det filtrere alt andet en
OOo-relateret nyhedsmateriel fra.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:
http://forum.mozilladanmark.dk/ eller nntp://news.sslug.dk/mozilladanmark.*
Post Reply