Kan man definere et regneark sådan, at de udskrives i 2 spalter?
Jeg har et sort antal rækker med 4 kolonner, som jeg vil have udskrevet fortløbende, så de i udskrift går over 2 spalter. Så rækkerne udskrives først i spalte 1 så spalte 2, herefter sideskift osv.
Udskriv regneark i spalter
Moderator: Lodahl
Var også mine forsøg, men writer kan ikke håndtere de store mængder (12.000 rækker med 4 kolonner) ved kopiering. Den går ned desværre.Den eneste mulighed jeg ser er at du opretter nyt tekstdokument, laver siden med 2 spalter og derefter kopierer dine regnearkdata og indsætter dem øverst i venstre spalte (indsæt speciel som formateret rtf-tekst)
Det er en mulighed, som jeg nu har prøvet. Det virker - bortset fra at printeren så skriver det ud i 2 kolonner - på A4 liggende. Jeg ville jo gerne have det i A4 stående.Alt afhængig af printeren, kan du måske også sætte printeren til at udskrive flere sider pr. ark. Det sker typisk under Printeregenskaber når du udskriver.
Jeg eksperimenterer videre. Tak for inspiration. Vender måske tilbage med spørgsmål ... eller løsning hvis jeg finder én

Jeg prøvede at kopiere 14000 rækker ind i writer, og der gik 6 min før den var færdig - men den gik ikke ned. Bruger OpenOffice.org 3.1 på en Windows Vista med AMD 9500 Quad-core 2,2 GHz, 4 GB ram og på intet tidspunkt brugte soffice mere end 25% af CPU.Var også mine forsøg, men writer kan ikke håndtere de store mængder (12.000 rækker med 4 kolonner) ved kopiering. Den går ned desværre.
mvh
Jens
Jeg har WinXp SP2, AMD Athlon 2,50 GhZ, 64 dual, 3 GB Ram, OOo 3.1 - men er knap så heldig. Har ventet op til 15 min, uden resultat. Nogle gange går OOo ned. Det er ikke fordi den bruger så megen CPU, vel mellem 5 og 20% CPU.Jeg prøvede at kopiere 14000 rækker ind i writer, og der gik 6 min før den var færdig - men den gik ikke ned. Bruger OpenOffice.org 3.1 på en Windows Vista med AMD 9500 Quad-core 2,2 GHz, 4 GB ram og på intet tidspunkt brugte soffice mere end 25% af CPU.
Pt. har jeg 11.000 rækker - inden jeg er færdig bliver det 45.000. Så jeg arbejder på løsningsmuligheder.
Indtil nu: Kopieret tabellen over i MS Wordpad (af alle programmer!), gemmer i RTF. Åbner så i MS Word (det går fint nok), og gemmer herefter i DOC. Åbner så DOC i OOo, går rimeligt. Og gemmer tilsidst i ODT.
Det er en lang vej at gå over åen efter vand

I øvrigt interessant at se: RTF-filen fylder 2,3 MB, konverteret til DOC fylder den 8,3 MB og gemt som OOos ODT format kun 183 kb. For de selv samme data.