hej
kan ikke læse mails med word jeg få tilsendt som filer og dem jeg sender kan folk ikke se !!!! det gælder både xp og vista .. har prøve dette ...
Funktioner > Indstillinger > Indlæs/gem > Generelt: vælg Microsoft Word
97/2000/XP under Tekstdokumenter og klik OK.
håber i kan hjælpe mig
hej igen ....
hvad vis jeg skal sende en fil med openoffice til en der har windows microsoft, så han kan læse det uden vider , hvad så der, hvordan gør man så der !!!!er det omvendt så heller væ !!!! kan være jeg spørge dumt nu !!!!!
Last edited by openoffce.org on 5. Jun 2009 11:57, edited 3 times in total.
Hej,
Hvis du modtager en mail med en vedhæftet fil, kan du gøre to ting:
1) Åbne den direkte (dobbeltklikke)
2) Gemme den på pc'en
I første tilfælde er det dit operativsystem (Win XP), der afgør hvilket program der skal benyttes. Windows genkender åbenbart ikke Wordfiler som OpenOffice relaterede.
Hvis du derimod gemmer filen på din harddisk først, kan du efterfølgende selv afgøre, hvilket program der skal benyttes.
Sådan åbner du en fil, som OpenOffice ikke genkender automatisk:
1) Højreklik på ikonet og vælg Åbn med....
2) Vælg OpenOffice
Alternativt kan du starte OpenOffice og vælge Filer - Åbn og så finde filen med stifinderen.
hvad vis jeg skal sende en fil, til en der har microsoft...
og person bare skulle læse den uden vider !!!
kan godt være jeg spøge dum nu !!
Lodahl wrote:Hej,
Hvis du modtager en mail med en vedhæftet fil, kan du gøre to ting:
1) Åbne den direkte (dobbeltklikke)
2) Gemme den på pc'en
I første tilfælde er det dit operativsystem (Win XP), der afgør hvilket program der skal benyttes. Windows genkender åbenbart ikke Wordfiler som OpenOffice relaterede.
Hvis du derimod gemmer filen på din harddisk først, kan du efterfølgende selv afgøre, hvilket program der skal benyttes.
Sådan åbner du en fil, som OpenOffice ikke genkender automatisk:
1) Højreklik på ikonet og vælg Åbn med....
2) Vælg OpenOffice
Alternativt kan du starte OpenOffice og vælge Filer - Åbn og så finde filen med stifinderen.