Hvordan indsætter jeg en tabel (rækker/kolonner) fra OOo regneark ind i en tilsvarende tabel i OOo tekstdokument?
Jeg har prøvet
Markeret tabellen (rækker/ kolonner) i regnearket:
1. Kopier fra regneark (CTRL+C) til tabel i tekst (CTRL-V)
2. Kopiere tabel i regneark, Rediger-Indsæt Speciel-Uformateret tekst i tekst tabellen
3. Kopiere tabel i regneark, Rediger-Indsæt-Speciel - Formateret tekst (RTF) i tekst tabellen
Ingen af delene fungerer. Nogle gange går OOo tilmed i sort, lukker og vil sende fejlrapport til Sun. Og ved genåbning skal dokumenter gendannes.
Indsæt tabel fra regneark til tekstdokument
Du kan ikke kopiere en calc tabel ind i en writer-tabel, hvorimod det modsatte virker.
Derimod kan du gøre følgende, kopiere fra calc, Indsæt speciel i Writer (ikke ind i en tabel) og vælg uformateret tekst. Herefter markerer du teksten og vælger Tabel > Konverter > Tekst til tabel
Du kan også Insætte speciel og vælg RTF - så får du din tabel med.
mvh
Jens
Derimod kan du gøre følgende, kopiere fra calc, Indsæt speciel i Writer (ikke ind i en tabel) og vælg uformateret tekst. Herefter markerer du teksten og vælger Tabel > Konverter > Tekst til tabel
Du kan også Insætte speciel og vælg RTF - så får du din tabel med.
mvh
Jens
Tak. Det var en løsning, som jeg kan bruge.
Men Writer kan åbenbart ikke lide store tabelfiler. Jeg arbejder med et register på 10.000 rækker med 4 kolonner.
Der er ikke nogle regneformler i tabellen.
Når jeg kopierer fra regneark til writer, tager det meget lang tid 10-20 minutter, uanset metode Uformateret eller RTF. Hvis jeg konverterer tekst til tabel tager det længere tid. Writer går nogle gange i knæ og lukker ned.
Findes der mere hensigtsmæssige (og hurtigere) måder at håndtere det på ... hvis jeg da ikke skal have MS Word til hjælp
?
Men Writer kan åbenbart ikke lide store tabelfiler. Jeg arbejder med et register på 10.000 rækker med 4 kolonner.
Der er ikke nogle regneformler i tabellen.
Når jeg kopierer fra regneark til writer, tager det meget lang tid 10-20 minutter, uanset metode Uformateret eller RTF. Hvis jeg konverterer tekst til tabel tager det længere tid. Writer går nogle gange i knæ og lukker ned.
Findes der mere hensigtsmæssige (og hurtigere) måder at håndtere det på ... hvis jeg da ikke skal have MS Word til hjælp