Page 1 of 1
Open Office i netværk
Posted: 3. Mar 2009 15:29
by holm100
På vores skole kører vi Open Office fra vores server og er glade for det. Nu syntes jeg dog det er et større problem med central styring. Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man kan lave en udvidelse der gælder for ALLE brugere? F.eks. har jeg en pakke med 'templates' der skal installeres til alle elever. Jeg kan kun finde ud af at gøre det med hver enkelt bruger, men med 160 elever bliver det lidt uoverskueligt.
Kan nogen hjælpe?
Posted: 3. Mar 2009 15:46
by Lodahl
Hej,
Jeg har ikke konkret erfaring med det, men her er administrations guiden:
http://wiki.services.openoffice.org/wik ... tion_Guide.
God fornøjelse...

Re: Open Office i netværk
Posted: 4. Mar 2009 09:54
by henrikjust
holm100 wrote:Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man kan lave en udvidelse der gælder for ALLE brugere? F.eks. har jeg en pakke med 'templates' der skal installeres til alle elever.
Udvidelser kan både installeres for alle brugere og for en enkelt bruger.
Når man skal styre det på mange computere er det lettest at installere via kommandolinjen, da det kan automatiseres. Du skal gøre noget i stil med
Code: Select all
c:
cd "\programmer\openoffice.org 3\program"
unopkg install udvidelse.oxt --shared
hvor tilføjelsen --shared sikrer at udvidelsen bliver installeret for alle brugere på computeren.
Jeg håber det hjælper lidt i den rigtige retning.
Hilsen Henrik
Posted: 6. Mar 2009 16:15
by Lodahl