konvertere tekst til formel eller formel til tekst

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
ft

konvertere tekst til formel eller formel til tekst

Post by ft »

jeg har brug for at kunne skrive en formel som også skal kunne læses i klar tekst.
jeg har brug for f.eks at der i en celle explicit står (2+3)/4 og at der i en anden står formlen udregnet 1,25 med den bagvedliggende formel
Carsten P K

Post by Carsten P K »

Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud

=SAMMENKÆDNING("(2+3)/4 = ";(2+3)/4)

Med venlig hilsen
Carsten
ft

Post by ft »

Carsten P K wrote:Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud

Med venlig hilsen
Carsten
Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.
HK

Post by HK »

ft wrote:
Carsten P K wrote:Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud

Med venlig hilsen
Carsten
Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.
Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.

Med venlig hilsen
Hans
ft

Post by ft »

HK wrote:
ft wrote:

Med venlig hilsen
Carsten
Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.

Med venlig hilsen
Hans
Det var lige det jeg skulle bruge!!!!
findes der mon også en funktion der går den anden vej
HK

Post by HK »

ft wrote:
HK wrote:
ft wrote: Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.

Med venlig hilsen
Hans
Skift til Excel :D og brug EVALUATE.
Hans
ft

Post by ft »

HK wrote:
ft wrote:
HK wrote: Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.

Med venlig hilsen
Hans
Skift til Excel :D og brug EVALUATE.
Hans
jeg bukker og takker
Post Reply