Skabelon og side felt = problemer

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
draco

Skabelon og side felt = problemer

Post by draco »

Jeg har en skabelon, som har stadard som tabulering, og dette er Fint...

Nu er jeg igang med at lave en Rapport skabelon ud fra overstående (for at beholde de ting i først nævnte skabelon), men oplever problemer med at oprette en "første side" til forsiden FØR skabelonen.

Jeg ønsker følgende:
Forside (tabulering: Første side)
Standard Sider, hvor dette er den første side der er med i sidetal til index (så forsiden ej tæller med)

Har prøvet at åbne først skabelon, indsæt manuelt skift (standard tabulering og modificer side tal til 1) også ændre foregående siden til Første side.. men så giver Feltet 1/3 på nummer 2 side (den manuelt oprettet med tabulering til standad), og side 2 er tom ifl. "vis udskrift".

Før jeg brugte skabeloner, kunne jeg uden videre lave en Første side og en ny manuel med modificeret side tal, medn standard tabulering, og index talte ikke forsiden med, og det samme gjore side tals felt hellere ikke..

Hvor går det galt?

Bruger 3.01 (Nyeste)
kulu

Sidetal

Post by kulu »

Jeg fandt dette link i et andet forum, kan det hjælpe?
http://www.laponto.dk/saadan_sidenumre.odt

Det kan desværre ikke åbnes i browser (firefox), men gem på harddisk og læs derfra
draco

Post by draco »

Tak for linket, men det er ikke det som er problemet.. jeg bruger normalt tabulering ved rapporter (og de ting som står beskrevet i det dokument)

Men fandt fejlen ved side antallet, og det er at side antalet x/y hvor x er sidetalet og y er antal sider, der tæller y ALLE sider med, uanset tabulering, så forside ect bliver talt med og står i y)
Så jeg har bare ændret feltet side antal (x/y) til Side tal (x) så der bare står siden nummer og ikke hvor mange sider der er ialt..

Men har stadig problemer med at få den skabelon til at virke, så det lader jeg jeg må manuelt må designe en ny skabelon for hvergang.. men så ved jeg da hvad jeg skal lave i weekenden ;)
guruerne

Måske er løsningen her?

Post by guruerne »

http://wiki.services.openoffice.org/wik ... _numbering

Så burde du kunne styre din sidenummerering meget præcist!

:)

Så er din weekend forhåbentligt reddet :) :) :)
draco

Post by draco »

Tak, dog er som besvaret i tidliger indlæg er problmemet klare ang. side nr.

men efter at have "leget" lidt i OO.. så ser jeg løsningen at den må vær en en skabelon som indeholder ALT og ud fra den fjerne det som er ej nødvendigt, og gemme det som en skabelon..
Post Reply