Jeg har brug for at kunne indsætte en enkelt kontaktpersons navn og adresse i enkelt brev - jeg syntes det virker lidt besværligt at skulle oprette brevfletning hver gang.
I Office 2003 kunne man ved hjælp af nogle ganske få klik med musen indsætte en kontaktpersons adresse.
er det bare mig som endnu er uvidende om procedurer i openoffice, eller er der som kan forklare mig hvordan dette gøres, uden alt for mange klik med musen
indsætte kontaktperson fra Outlook adressekartotek
-
Hvis du allerede har lavet en database over kontaktpersoner m.v. og registreret den i OpenOffice trykker du blot på F4 for at se den. Find den tabel her der indeholder de ønskede oplysninger.
Når du vælger feltoverskrift og trækker det ned i dokumentet, f.eks. <Kontaktperson>, laver du et flettet dokument. Du kan så vælge under udskrift kun at udskrive det ene dokument med pågældende kontaktperson
Vælger du blot feltet med kontaktpersonens navn og trækker det ned i teksten, indsætter du blot navnet.
mvh
Jens
Når du vælger feltoverskrift og trækker det ned i dokumentet, f.eks. <Kontaktperson>, laver du et flettet dokument. Du kan så vælge under udskrift kun at udskrive det ene dokument med pågældende kontaktperson
Vælger du blot feltet med kontaktpersonens navn og trækker det ned i teksten, indsætter du blot navnet.
mvh
Jens
-
-
Benny From efterlyser funktionen, hvor både navn og fuld adresse indsættes i et "hug" fra Outlook.
Jeg samler de oplysninger, jeg skal bruge til indsættelse i dokumentet, under ét i Outlookfeltet Noter. Altså fx Benny From,Openofficevej 2009, 1. sal th.,1300 København K og derpå copy/paste hele molevitten.
Jeg samler de oplysninger, jeg skal bruge til indsættelse i dokumentet, under ét i Outlookfeltet Noter. Altså fx Benny From,Openofficevej 2009, 1. sal th.,1300 København K og derpå copy/paste hele molevitten.
Med venlig hilsen
Louis
Louis
-
Re: indsætte kontaktperson fra Outlook adressekartotek
Jeg opfatter det nu som om du har dine kontaktpersoner stående i Outlooks adressekartotek og ønsker at udtage data derfra?Benny From wrote:Jeg har brug for at kunne indsætte en enkelt kontaktpersons navn og adresse i enkelt brev - jeg syntes det virker lidt besværligt at skulle oprette brevfletning hver gang.
I Office 2003 kunne man ved hjælp af nogle ganske få klik med musen indsætte en kontaktpersons adresse.
er det bare mig som endnu er uvidende om procedurer i openoffice, eller er der som kan forklare mig hvordan dette gøres, uden alt for mange klik med musen
Det kan gøres ved at eksportere data fra Outlook til en "kommasepareret fil" =*.cvs og så hente data i den til dit dokument.
Med venlig hilsen
Louis
Louis