Vi er nu ved at afteste OpenOffice, og skal til at installere OO hoa udvalgte slutbrugere. De har i forvejen Microsoft Office XP på Windows som vi ikke pt. kan/tør afinstallere.
Så der skal samtidig være installeret begge Officepakker og så ønsker vi at kunne skifte filassoiceringen mellem de 2 pakker for .doc .xls .ppt og .mdb - filer.
Er der nogle der har reg-filer til nemt at skifte frem og tilbage for de 4 filtyper?
Skifte fil assoicering til .doc under test
-
Skifte fil assoicering til .doc under test
Med venlig hilsen
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
Tlf:86 821 688
Direkte:87 224 252
Mobil:61 628 333
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Forskellige muligheder!
Man har i v. 3.0 ændret installationen - i tidligere versioner fik man lov at vælge, om man skulle "overtage" MS-filformaterne og dermed blive standard-program.
Dette har været meget diskuteret rundt omkring på nettet - men p.t. vil en installation af OpenOffice3.0.1 altså som udgangspunkt kun filassosierer med OOO's egne filformater.
Der er flere muligheder for at komme i gang:
1. Lav jeres test med OpenOffice v.2.4.2 - altså næstsidste "model". Dette er naturligvis ikke optimalt, men giver en nem "overtagelse" af filformaterne.
2. Lav filassocieringen manuelt - det vil tage ca. 2 minutter pr. maskine som administrator. Det er altså ikke uoverkommeligt! Kig her:
http://user.services.openoffice.org/en/ ... 74&t=12918
Dette kræver blot, at du har adgang til en af hver af de forskellige filer (doc, docx, ppt, pps osv. osv.)
Man må håbe, at denne rutine ændres inden næste større "overhaling" af OpenOffice, så vi igen på en nem måde kan tage magten!
Når du evt. skal tilbage til Word m.m. igen, tror jeg det enkleste er at installere pakken igen og vælge "reparer" - på den måde genetableres diverse filassociationer m.m.
God fornøjelse!

Dette har været meget diskuteret rundt omkring på nettet - men p.t. vil en installation af OpenOffice3.0.1 altså som udgangspunkt kun filassosierer med OOO's egne filformater.
Der er flere muligheder for at komme i gang:
1. Lav jeres test med OpenOffice v.2.4.2 - altså næstsidste "model". Dette er naturligvis ikke optimalt, men giver en nem "overtagelse" af filformaterne.
2. Lav filassocieringen manuelt - det vil tage ca. 2 minutter pr. maskine som administrator. Det er altså ikke uoverkommeligt! Kig her:
http://user.services.openoffice.org/en/ ... 74&t=12918
Dette kræver blot, at du har adgang til en af hver af de forskellige filer (doc, docx, ppt, pps osv. osv.)
Man må håbe, at denne rutine ændres inden næste større "overhaling" af OpenOffice, så vi igen på en nem måde kan tage magten!
Når du evt. skal tilbage til Word m.m. igen, tror jeg det enkleste er at installere pakken igen og vælge "reparer" - på den måde genetableres diverse filassociationer m.m.
God fornøjelse!

-
Fundet ny henvisning...
Tak for dit fine svar!
Jeg har efterfølgende rodet lidt med at lave pakke med regshot, men det så meget uoverskueligt ud med alle de ændringer i registreringsdatabasen.
I stedet laver jeg nu en silent installation med parametre på til defaultprogram
start /wait msiexec /qn /norestart /i openofficeorg30.msi COMPANYNAME="Geopartner" SELECT_WORD=1 SELECT_EXCEL=1 SELECT_POWERPOINT=1 ADDLOCAL=ALL REMOVE=gm_Optional,gm_o_Quickstart
Der er også nyt indlæg med nye parameter her:
http://wpkg.org/OpenOffice.org_3.x
Jeg har efterfølgende rodet lidt med at lave pakke med regshot, men det så meget uoverskueligt ud med alle de ændringer i registreringsdatabasen.
I stedet laver jeg nu en silent installation med parametre på til defaultprogram
start /wait msiexec /qn /norestart /i openofficeorg30.msi COMPANYNAME="Geopartner" SELECT_WORD=1 SELECT_EXCEL=1 SELECT_POWERPOINT=1 ADDLOCAL=ALL REMOVE=gm_Optional,gm_o_Quickstart
Der er også nyt indlæg med nye parameter her:
http://wpkg.org/OpenOffice.org_3.x
Med venlig hilsen
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk