Hvordan udskriver jeg en adresseliste, som jeg har i en database, som labels (adresseetiketter til at sætte på kuverter)?
Gerdan
Udskrive database som labels
Moderator: Lodahl
Hej
Når du har åbnet din database, går du til Funktioner > Indstillinger > OpenOffice.org Base > Databaser og tilføj din database her (skal kun registreres en gang og du har adgang til den fra Writer og Calc når du trykker F4).
Derefter går du til Filer > Ny > Etiketter . Vælg den rigtige størrelse etiket, find din database - tabel - felt efter felt og placer dem på korrekt etiketten.
Tilsidst oprettes der et Writer dokument med etiketterne.
Først når du udskriver dokumentet indsættes navne og adresser i stedet for feltnavne.
mvh
Jens
Når du har åbnet din database, går du til Funktioner > Indstillinger > OpenOffice.org Base > Databaser og tilføj din database her (skal kun registreres en gang og du har adgang til den fra Writer og Calc når du trykker F4).
Derefter går du til Filer > Ny > Etiketter . Vælg den rigtige størrelse etiket, find din database - tabel - felt efter felt og placer dem på korrekt etiketten.
Tilsidst oprettes der et Writer dokument med etiketterne.
Først når du udskriver dokumentet indsættes navne og adresser i stedet for feltnavne.
mvh
Jens
-
Printer etiketterne men ikke med data.
Jeg tillader mig at give nyt liv til denne tråd.
Jeg laver en forespørgsel i databasen og ender op med et resultat.
Jeg laver en ny etiketter og vælger hvad jeg syntes passer af data der skal på etiketten.
Desværre får jeg nøjagtigt hvad jeg ser på skærmen:
<Medlemsnummer>
<Efternavn>
<Fornavn>
<Vej>
<Husnummer>
<Postnummer>
-og det på alle etiketterne.
Hvorfor bliver de korrekte data fra forespørgslen ikke overført til etiketterne?
På forhånd tak for hjælpen!
-Lasse
Jeg laver en forespørgsel i databasen og ender op med et resultat.
Jeg laver en ny etiketter og vælger hvad jeg syntes passer af data der skal på etiketten.
Desværre får jeg nøjagtigt hvad jeg ser på skærmen:
<Medlemsnummer>
<Efternavn>
<Fornavn>
<Vej>
<Husnummer>
<Postnummer>
-og det på alle etiketterne.
Hvorfor bliver de korrekte data fra forespørgslen ikke overført til etiketterne?
På forhånd tak for hjælpen!
-Lasse
Re: Printer etiketterne men ikke med data.
Det bliver de først når du udskriver. - Det er her fletningen foretages.Lasse Vinther Tyron wrote: Hvorfor bliver de korrekte data fra forespørgslen ikke overført til etiketterne?
(Husk at svare 'Ja', når systemet spørger om du vil udskrive et formularbrev)
mvh
Jens
-
Re: Printer etiketterne men ikke med data.
Åh...
Det med formularbrevet har jeg hele tiden sagt nej til.
Jeg prøver at sige ja!
Takker!
-Lasse
Tilføjelse:
Det virker!
Det med formularbrevet har jeg hele tiden sagt nej til.
Jeg prøver at sige ja!
Takker!
-Lasse
Tilføjelse:
Det virker!