Jeg har lige opdateret min Linux fra SuSE 9.1 til 9.2 og eneste problem ser ud til at være, at skrifttyperne ser forfærdeligt ud. Det ligner, at der ikke bruges "anti aliasing".
SuSE har skiftet fra Xfree86 til X.org som Xserver. Kan det mon have noget med det at gøre?
Grimme skrifttyper på SuSE 9.2 / X.org
Moderator: Lodahl
Ingen "Fonts" knap i spadmin
Jeg har været rundt omkring i min videre søgning, og det ser ud til, at jeg skal importere mine fonte til OOo via "Fonts" knappen i spadmin.
Min spadmin har bare ikke en "Fonts" knap!
Hmmm
Min spadmin har bare ikke en "Fonts" knap!
Hmmm
Vh
Ejnar
Ejnar
-
Re:Grimme skrifttyper på SuSE 9.2 / X.org
Benytter du den OOo der er leveret med SuSE eller den der er til download fra da.openoffice.org's hjemmeside?
JabberID: jesper@jabbernet.dk
Mere om fontene
Problemet optræder med begge varianter af OOo. Både den, der kan hentes på da.openoffice.org og den, som er med til SUSE. Problemet med den til SUSE er desuden, at "Fonts" knappen mangler i spadmin.
Hvis jeg "importerer" fonte med spadmin i udgaven fra da.openoffice.org, hjælper det noget, men det er stadig ikke helt i orden.
Jeg hælder mest til, at der er problemer med sammenhængen til X.org. Har I erfaringer der?
Hvis jeg "importerer" fonte med spadmin i udgaven fra da.openoffice.org, hjælper det noget, men det er stadig ikke helt i orden.
Jeg hælder mest til, at der er problemer med sammenhængen til X.org. Har I erfaringer der?
Vh
Ejnar
Ejnar
-
Re:Grimme skrifttyper på SuSE 9.2 / X.org
Jeg har ingen erfaringer med X.org endnu, Debian som jeg benytter er ikke så hurtige i optrækket i den sammenhæng. De har valgt at backporte driverer fra X.org til XFree 4.3, men mig bekendt så burde der ikke være forskelle i font-systemet.
Har du installeret MS-fontene? De skal ofteste findes i uofficielle pakker, ligesom DVD-afspillere, etc. Det ved jeg ikke hvor man finder til SuSE.
Har du installeret MS-fontene? De skal ofteste findes i uofficielle pakker, ligesom DVD-afspillere, etc. Det ved jeg ikke hvor man finder til SuSE.
JabberID: jesper@jabbernet.dk
Problemet løst
Nu tror jeg alligevel, at jeg har fået styr på det. Ved opgraderingen af SUSE, havde den åbenbart fået en forkert opfattelse af, hvilken skærm jeg har. Det er bare spøjst, at jeg så kun oplever problemet med OOo, men ...
Tak for forslag.
Tak for forslag.
Vh
Ejnar
Ejnar