Publisher

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
apgk

Publisher

Post by apgk »

Hej

Jeg er ret ny på dette felt og ville derfor høre om der findes en openoffice udgave af dette microsoft program, skal lave en menu til en fiktiv fødselsdags restaurant for min søn og jeg kan huske at dengang jeg havde MS udgaven af office havde den templates med forslag til hvordan en menu kunn se ud.

Er det noget jeg også kan få med OO eller evt. en alternativ freware, eller er jeg nødsaget til at bruge et utal af timer på at sætte det op selv i et OO program og i så fald hvilket?

Mvh
apgk
Jørgen Rasmussen

Publisher

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej apgk

Jeg ved ikke om der findes en menu-skabelon til OpenOffice. Skal du have et rigtigt DTP-program kan jeg anbefale Scribus.

http://www.scribus.net
Der findes skabeloner til Scribus her: http://www.scribus.net/?q=node/122

Der er vist 3 menu-skabeloner i den pakke.
Hvor mange timer det tager, at lave eller sætte et program op afhænger også af din erfaring.
Hilsen JR
guruerne

Draw/tegning

Post by guruerne »

Hej!

Jeg ville anvende Draw/tegning i OpenOffice til formålet. Der er mange templates (skabeloner) på nettet - men har dog ikke lige kunnet finde et til menuer.

Det er svært at vide, hvad du har tænkt på, men det bør ikke tage mange timer at lave en flot menu (-kort? Seddel?) i Draw.

www.skolekonsulenterne.dk kan du under "IT" finde manualer og eksempler på arbejdet i Draw/tegning.

God fornøjelse!

:)
Jørgen Rasmussen

Draw/tegning

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej guruerne
www.skolekonsulenterne.dk kan du under "IT" finde manualer og eksempler på arbejdet i Draw/tegning.
Tak for det gode link til skolekonsulenterne. Jeg fandt flere gode ting. Jeg har længe ønsket mig en let brugerhåndbog til Gimp.
Hilsen JR
Post Reply