lyd i Impress

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
lars bo

lyd i Impress

Post by lars bo »

hej alle

Jeg har forsøgt at lave et slide - hvor jeg kan indtale lyd på !!
Jeg skal gerne kunne vælge en lydoptager - indspille lyd - og herefter kunne afspille lyden når sliden kører
er der nogen der kan hjælpe med det

Hilen
Lars bo
jensh

Re:lyd i Impress

Post by jensh »

Jeg har samme problem, så jeg ville være glad, hvis nogle kunne hjælpe med at indsætte lyd i min præsentation. Både på de enkelte slides og som gennemgående musik, hvor slidene skifter undervejs.

Jeg har prøvet at importere et objekt med lyd, men det giver bare en grim kasse på min skærm, som intet har med lyd at gøre.

Alle mine lyd-filer er wma-format. Er det et problem? Hvis det er, er der så nogen, der kender en gratis (open-source?) konverter?

Jeg havde også en enkelt MP3-fil på min computer, men den kunne OpenOffice 1.1.3 heller ikke åbne.

Bedste hilsner
Jens
gæst

Samme her

Post by gæst »

jeg har samme problem, og har tidligere fået den hjælp at under indsæt menuen, skulle det være muligt under objekt at vælge lyd eller sound.

Desværre er mit problem at jeg godt kan se dette felt, men ikke vælge det!

Hvordan ser det ud hos jer, det samme?

mvh

Peter
Lars Bo

lyd i Impress

Post by Lars Bo »

Hej igen :roll:

Jeg har oplevet at der på en maskine er således at jeg kan vælge lyd - men på en anden ikke kan.
Jeg mener det afhænger af hvilken version af Java der er installeret.
Mit problem er dok ikke kun at indsætte lyd.
Det er også at kunne optage lyd - og derefter kunne få det afspillet senere samlet - uden at skulle importerer det.
Jeg skal lave en skabelon til de mindre klasser - således at de kan lave en talende bog - hvor de skal kunne skrive - indlægge lyd - indsætte billeder.
Derfor skal det være simpelt at optage lyden.
Det kan gøres i PP - fra Bill gates - så må det også kunne gøres i Impress

Hilsen
Lars Bo
jensh

Re:lyd i Impress

Post by jensh »

Tak for linkene, Søren. Vi krydser fingre for, at OpenOffice 2 er forbedret på dette punkt. Jeg går ud fra, at programmørerne er opmærksomme på problemet. Ellers må jeg anskaffe mig PowerPoint :-(

\Jens
asas

Re: lyd i Impress

Post by asas »

Du kan fx bruge den lille lydoptager der ligger som tilbehør i Windows programmappen. Gem det optagede og tilknyt lydfilen din dias-side via "Diasovergang" eller dit diasobjekt via "Effekter" > Ekstra
Post Reply