Nyt felt fra tabellen til formular

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
mistral1953

Nyt felt fra tabellen til formular

Post by mistral1953 »

:D Hej

Jeg er stolt af mig selv;-) har lige oprettet en database Første gang !!

Da jeg var færdig opdagede jeg at jeg havde glemt et felt - de oprettetde jeg så i tabellen - og jeg ville så gerne tilføje dette felt til den ellers færdige formular !

Øh hvordan gør jeg lige det - kan ikke finde ud af det!

Håber på Hjælp

Mistral1953
Jens S

Post by Jens S »

Hej
1.Er formularen oprettet på grundlag af en forespørgsel, så sørg først for at få det nye felt med her. Marker forespørgslen og vælg derefter Rediger - Rediger ... og du kan nu tilføje dit nye felt til forespørgslen, og herefter videre til punkt 2.

2. Er formularen oprettet på grundlag af en enkelt tabel, eller ovennævnte forespørgsel, går du til Formularer og vælger din formular. Og så går du til Rediger - Rediger ... Formularen vises nu i formulardesign-tilstand. Se efter den værktøjslinje i bunden af billedet - her vælger du ikon nr 5 - Tilføj felt. Din felt-liste vises nu, du markerer dit felt og trækker den ud på formularen. Herefter kan du tilpasse placering, format m.v.

mvh
Jens
mistral1953

Post by mistral1953 »

Jens S wrote:Hej
1.Er formularen oprettet på grundlag af en forespørgsel, så sørg først for at få det nye felt med her. Marker forespørgslen og vælg derefter Rediger - Rediger ... og du kan nu tilføje dit nye felt til forespørgslen, og herefter videre til punkt 2.

2. Er formularen oprettet på grundlag af en enkelt tabel, eller ovennævnte forespørgsel, går du til Formularer og vælger din formular. Og så går du til Rediger - Rediger ... Formularen vises nu i formulardesign-tilstand. Se efter den værktøjslinje i bunden af billedet - her vælger du ikon nr 5 - Tilføj felt. Din felt-liste vises nu, du markerer dit felt og trækker den ud på formularen. Herefter kan du tilpasse placering, format m.v.

mvh
Jens

Hej Jens

Tusind tak for hjælpen - så lykkes det !

Mistarl1953
Post Reply