Hej
Vi har 2 computere (begge vista), som via en router er koblet sammen med en netværksharddisk (statisk ip-adresse) og med Read/write access til alle brugere. På begge computere har vi installeret seneste OOo 3.0.
Problemet er følgende: Når en fil gemmes fra computer 1 går alt fint, mens computer 2 gemmer på en sådan måde at filen er skrivebeskyttet. Desuden kan man fra computer 2 ikke dobbeltklikke for at åbne et OOo dokument (.ods, .odp). Hvis comp. 2 har haft fat i et dokument lavet fra comp. 1 kan comp. 1 herefter heller ikke få andet end skrivebeskyttet adgang. Desuden er det ikke umiddelbart synligt ved højreklik -> egenskaber at dokumentet er skrivebeskyttet.
Ved forsøg på at gemme en eksisterende fil på netværksharddisken fås følgende fejl:
Fejl under forsøg på at gemme dokumentet ARC_generisk_D_20081103: Objekt ikke tilgængelig. Det er ikke muligt at få adgang til objektet, fordi de nødvendige adgangsrettigheder mangler.
således må man hver gang bruge "gem som". Endvidere er det muligt på comp. 2 at gemme og åbne filer på egen harddisk uden problemer med skrivebeskyttelsen.
Umiddelbart forestiller jeg mig, at problemet ligger i adgangen til netværksharddisken, men den er som beskrevet ovenfor sat til at alle har read/write adgang.
Jeg håber, der er nogen, der har nogle gode ideer til, hvad der går galt.
Mvh
Asger R. Christensen
NB. Dette problem gælder ikke for nogen andre programmer (f.eks. MS Office) ifbm netværksharddisk.
OOo 3.0 på Vista gem på netværksharddisk fejler
Moderator: Lodahl
-
-