Jeg vil gerne lave en skabelon, hvor den indsatte tekst er låst og ikke kan pilles ved af den der bruger dokumentet. Men Brugeren af dokumentet skal kunne skrive videre i det.
Jeg har forsøgt at lave skabelon/template men den indsatte tekst, formatering mv. kan pilfingre pille ved.
Hvordan gør man??
"låst" skabelon
-
Re:"låst" skabelon
Du kan indsætte tekst i rammer og beskytte teksten mod ændringer.
Indsæt -> ramme
Fra fanebladet indstillinger kan du beskytte indholdet mod ændringer. Jeg tror ikke at der er andre måder at gøre det på. Husk at du kan sætte tekstombrydningen til at være 'gennemgående' så rammerne ikke har nogen som helst indflydelse på den tekst som folk indtaster.
Indsæt -> ramme
Fra fanebladet indstillinger kan du beskytte indholdet mod ændringer. Jeg tror ikke at der er andre måder at gøre det på. Husk at du kan sætte tekstombrydningen til at være 'gennemgående' så rammerne ikke har nogen som helst indflydelse på den tekst som folk indtaster.
Re:"låst" skabelon
Tusind tak det virkede. Og til andre der prøver: så kan man forankre rammerne som med grafik: til side eller som tegn osv. ellers hopper det rundt som grafik også gør.Kaaredyret wrote:Du kan indsætte tekst i rammer og beskytte teksten mod ændringer.
Indsæt -> ramme
mvh am