Jeg har lige installeret OOo.3.0.
Jeg er helt i brugen af Open Office!
Underinstalleringen blev jeg ikke spurgt om Open Office automatisk skulle åbne MS-dokumenter. (det mener jeg at man blev spurgt om i den forrige version under installering?). Det synes jeg imidlertid kunne være rart.
Hvordan gør man det? Den foreslåede fremgangsmåde under "Hjælp" i OOo.3.0 synes ikke at virke. Det er den hvor man skal gå ind under "Tilføj/fjern Programmer" og så klikke "Ændring". Det virker ikke rigtigt.
Så hvordan får jeg OOo.3.0 til automatisk at åbne alle MS Exell, MS Powerpoint, og MS Word?
Er den eneste mulighed at vælge "Åbn med" og der efter markere "Åbn altid denne type dokument med dette program"?
Bedste hilsner
Palle
Automatisk åbning
Moderator: Lodahl
Re: Automatisk åbning
Lettest er nok blot at gøre som du foreslår og selv associere filtyperne til OpenOffice. Det skulle dog også være muligt at få programmet til at gøre det, men så skal du under "tilføj/fjern programmer", klikke på "ændring" og derefter vælge at reparere installationen.
/lalf
[quote="corstein"]Jeg har lige installeret OOo.3.0.
Underinstalleringen blev jeg ikke spurgt om Open Office automatisk skulle åbne MS-dokumenter. (det mener jeg at man blev spurgt om i den forrige version under installering?). Det synes jeg imidlertid kunne være rart.
Hvordan gør man det? Den foreslåede fremgangsmåde under "Hjælp" i OOo.3.0 synes ikke at virke. Det er den hvor man skal gå ind under "Tilføj/fjern Programmer" og så klikke "Ændring". Det virker ikke rigtigt.
Så hvordan får jeg OOo.3.0 til automatisk at åbne alle MS Exell, MS Powerpoint, og MS Word?
Er den eneste mulighed at vælge "Åbn med" og der efter markere "Åbn altid denne type dokument med dette program"?
Bedste hilsner
Palle[/quote]
/lalf
[quote="corstein"]Jeg har lige installeret OOo.3.0.
Bedste hilsner
Palle[/quote]
ja - min fejl :)
Virker det ikke, så kan du enten:
1) associere filerne selv (se dit eget forslag foroven) eller
2) afinstallere OpenOffice 3 og derefter installere det igen
/lalf
[quote="corstein"]Jeg prøvede også under "tilføj/fjern programmer", det med at klikke på "ændring" og derefter vælge at reparere installationen.
Men der står ikke "ændring", men deriomd "skift". Er det det samme?
Mvh[/quote]
Virker det ikke, så kan du enten:
1) associere filerne selv (se dit eget forslag foroven) eller
2) afinstallere OpenOffice 3 og derefter installere det igen
/lalf
[quote="corstein"]Jeg prøvede også under "tilføj/fjern programmer", det med at klikke på "ændring" og derefter vælge at reparere installationen.
Men der står ikke "ændring", men deriomd "skift". Er det det samme?
Mvh[/quote]
Re: Automatisk åbning
Åben et nyt Open Office dokument (lige gyldigt hvilket)corstein wrote:Jeg har lige installeret OOo.3.0.
Bedste hilsner
Palle
vælg Funktioner
Indstillinger
Indlæs/gem
Generelt
Vælg "dokumenttype" og vælg "gem altid som"
eks. teksdokument eks. Microsoft Word xx
osv.
vupti nu er der ændret til ny filtype
mvh
Holger F.