installation af OOo. 1.0.3 på StarOffice 5.2

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
BTr

installation af OOo. 1.0.3 på StarOffice 5.2

Post by BTr »

Jeg har indtil nu kørt med StarOffice 5.2 og mit computerblad har nu barslet med en CD hvorpå findes OOo 1.0.3 i fuld version. Den har jeg just installeret og tænker at prøvekøre den i en periode for at sammenligne funktionaliteten. Jeg forudser at jeg derefter vil hælde StarOffice ud, den er vel en kende forældet og bliver ikke længere opdateret i gratis-versionen.
Spørgsmålet er om jeg bare kan køre en afinstallation af Star Office, således at alle mine skriverier m.v. umiddelbart håndteres af OOo, eller er der specielle problemer jeg skal tage højde for i forbindelse med skiftet ??
m.v.h.
BTr.
Claus Sørensen

Re: installation af OOo. 1.0.3 på StarOffice 5.2

Post by Claus Sørensen »

Ja - du kan blot afinstallere StarOffice 5.2, da OpenOffice.org også kan håndtere de ældre StarOffice-dokumentformater.

Dog vil jeg kraftigt anbefale dig at installere OpenOffice.org 1.1, da der er sket mange forbedringer.
Ejnar

StarOffice -> OpenOffice

Post by Ejnar »

Du skal nok overveje at gemme skabelonerne fra StarOffice inden du skrotter den. Der er ikke skabeloner med til OpenOffice, og så vidt, jeg husker, kan de gamle (SO 5.2) godt bruges i OpenOffice 1.1.
Vh
Ejnar
Claus Sørensen

Re: StarOffice -> OpenOffice

Post by Claus Sørensen »

Ejnar har fuldstændig ret.

Du kan endda tage de gamle StarOffice 5.2-skabeloner og gemmen dem som OpenOffice.org-skabeloner. Det er der intet galt i, når du legalt har StarOffice 5.2.
Post Reply