Jeg har haft de mest lede computernedbrud, og har haft flere til at hjælpe mig med at sætte op igen.. undervejs har jeg mistet mit officeprogram, og tænkte at nu kunne jeg jo prøve openoffice. Jeg er absolut uvidende om computere - de skal bare virke..
Nu har jeg downloaded programmet, og kan også se funktionerne når jeg "trykker" på start - men programmerne åbner ikke på min skærm. Hvad har jeg gjort galt?
Installation af open office
Moderator: Lodahl
-
Installation af open office
Pernille Lykke
-
installation igen..
Nu har jeg fået styr på alle opdateringer til windows XP, så afindstallerede jeg openoffice, og forsøgte at geninstallere.
Den spurgte som om jeg ville geninstallere, reparere eller afinstallere. Jeg bad den om at reparere. Ved installationen gav den så følgende fejlmelding: Fejl 1305. fejl ved læsning fra fil C:/progammer/openoffice.org 2.4/help/da/swriter.jar.
Er der nogen hjælp at hente derude?
hilsen Pernille
Den spurgte som om jeg ville geninstallere, reparere eller afinstallere. Jeg bad den om at reparere. Ved installationen gav den så følgende fejlmelding: Fejl 1305. fejl ved læsning fra fil C:/progammer/openoffice.org 2.4/help/da/swriter.jar.
Er der nogen hjælp at hente derude?
hilsen Pernille
Pernille Lykke
Hej Pernille!
Du kan se noget om fejlen her http://support.microsoft.com/kb/873281/ . Hent den anbefalede opdatering og installér den.
Derefter installerer du du OpenOffice igen. Vær lige sikker på at den fil du har hentet fra da.openoffice.org hedder OOo_2.4.1_Win32Intel_install_da.exe
mvh
Jens
Du kan se noget om fejlen her http://support.microsoft.com/kb/873281/ . Hent den anbefalede opdatering og installér den.
Derefter installerer du du OpenOffice igen. Vær lige sikker på at den fil du har hentet fra da.openoffice.org hedder OOo_2.4.1_Win32Intel_install_da.exe
mvh
Jens
-
nu virker det..
Hej Jesper.
Jeg gjorde som du skrev. Min PC fortalte mig, at jeg allerede havde den pågældende funktion, da jeg har servicepack 3. Jeg prøvede så igen at installere, og så lykkededes det.. Så nu virker det øjensynligt.
Jeg er så meget spændt på, om det er muligt for mine studerende at læse de dokumenter som jeg lægger på en fælles konference. Ved du noget om det? - skal de have openoffice for at læse dem?
hilsen Pernille
Jeg gjorde som du skrev. Min PC fortalte mig, at jeg allerede havde den pågældende funktion, da jeg har servicepack 3. Jeg prøvede så igen at installere, og så lykkededes det.. Så nu virker det øjensynligt.
Jeg er så meget spændt på, om det er muligt for mine studerende at læse de dokumenter som jeg lægger på en fælles konference. Ved du noget om det? - skal de have openoffice for at læse dem?
hilsen Pernille
Pernille Lykke
Lidt hjælp!
Hej!
Dine studerende kan ikke åbne odf-dokumenterne i f.eks. Word.
Du har flere muligheder:
1. Brug PDF-funktionen i OpenOffice - så kan dine studerende åbne, læse og printe dokumenterne.
2. Du kan opfordre dine studerende til at installere OOo - den kan fint co-eksistere med f.eks. MS Office.
3. Du kan via "Gem som" vælge at gemme i .doc (Word) format
Du kan måske finde inspiration til brug af programmerne (gennemgange, manualer m.m.) på vores hjemmeside, www.skolekonsulenterne.dk - kig under "IT"
Erik
Dine studerende kan ikke åbne odf-dokumenterne i f.eks. Word.
Du har flere muligheder:
1. Brug PDF-funktionen i OpenOffice - så kan dine studerende åbne, læse og printe dokumenterne.
2. Du kan opfordre dine studerende til at installere OOo - den kan fint co-eksistere med f.eks. MS Office.
3. Du kan via "Gem som" vælge at gemme i .doc (Word) format
Du kan måske finde inspiration til brug af programmerne (gennemgange, manualer m.m.) på vores hjemmeside, www.skolekonsulenterne.dk - kig under "IT"

Pernille skrev:
mvh
Jens
Hvis denne fælles konference er en hjemmeside, kan du gemme din OpenOffice fil som .html og så kan alle læse den. Hvis det derimod er en plads på en fælles harddisk, vil jeg anbefale at gemme i .odt - format. Bed dine studerende om at installere OpenOffice på deres computer for at kunne læse dem. Odt er fremtidens standard-format for dokumenter og OpenOffice burde idag ligge på alle computere.dokumenter som jeg lægger på en fælles konference
mvh
Jens