Jeg kan ikke afsende e-mail i Writer.
Jeg bruger Ubuntu med Gnome, og jeg skal ændre i menuen Indstillingen Internet - proxy til "system"
Men hver gang jeg har ændret værdien fra "ingen" til "system" og derpå genstarter writer, så er værdien atter "ingen" .
Hvordan kan dette problemklares ?
mvh
jensolav1
E-mail og fletning.
Re: E-mail og fletning.
Hvis man i Writer sætter proxy til "System", ser det godt nok ud til at den hopper tilbage til "None"! Men i virkeligheden viser den bare den aktuelle proxy indstilling.jensolav1 wrote:Jeg kan ikke afsende e-mail i Writer.
Jeg bruger Ubuntu med Gnome, og jeg skal ændre i menuen Indstillingen Internet - proxy til "system"
Men hver gang jeg har ændret værdien fra "ingen" til "system" og derpå genstarter writer, så er værdien atter "ingen" .
Hvordan kan dette problemklares ?
Hvis man efterfølgende i Ubuntu går i System -> Perferences -> Network Proxy, og sætter en proxy, ændres det ved næste start af OpenOffice.org. Proxy ændringer fortaget mens OpenOffice.org er tændt træder ikke i kraft med det samme!
Men jeg er ikke sikker på at Tools -> Options -> Internet -> Proxy i OpenOffice.org har noget med e-mail at gøre! Men nærmer at du i Tools -> Options -> Internet -> E-mail skal sætte hvilket e-mail program du vil bruge; default opsætningen er Evolution Mail.
Det er så Evolutions opsætning der afgøre om du kan sende!
ps. hvis de engelske menu titler giver problemer, så sig til, da jeg også har en dansk installation!
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg