Indsætning af billede og flag fra fil?
Indsætning af billede og flag fra fil?
I Writer har jeg nu skrevet 3 linier med nogle informationer og afsluttet hver linie med kolon. Nu vil jeg gerne centralt placeret til højre for de 3 linier placere et lille billede fra en jpeg-fil, samt til højre for dette lille billede placere et lille Dannebrog, som jeg har fundet på nettet og gemt som fil i gif. Hvordan gør jeg det uden at de tre linier deler sig og begynder at at ”hoppe”. Og hvis de ikke hopper så gør det flag, jeg prøver at placere.? MVH Per
Ok, men jeg vil ikke have teksten i en tabel, men kun flaget og billedet. Det har jeg leget lidt med, men teksten "hopper" væk, når jeg forsøger at indsætte den til venstre for de 2 tabeller, hvor jeg kan indsætte billede og flag....Kan du hjælpe mig ud fra de "kriterier"? MVH DonOlesenkulu wrote:En mulighed kunne være at sætte det ind i en tabel med 3 rækker og tre kolonner. I første kolonne teksten, anden kolonne billedet, og tredie kolonne flaget.
Og mens jeg allerede er ved at spørge, vil jeg høre hvordan jeg sætter et flag og billede ind i en tabel, hvor flaget er præcis ligeså stor som tabellen og hvor flaget ikke hopper ud igen, som det sker for mig nu. Igen Tak DonOlesendonolesen wrote:Ok, men jeg vil ikke have teksten i en tabel, men kun flaget og billedet. Det har jeg leget lidt med, men teksten "hopper" væk, når jeg forsøger at indsætte den til venstre for de 2 tabeller, hvor jeg kan indsætte billede og flag....Kan du hjælpe mig ud fra de "kriterier"? MVH DonOlesenkulu wrote:En mulighed kunne være at sætte det ind i en tabel med 3 rækker og tre kolonner. I første kolonne teksten, anden kolonne billedet, og tredie kolonne flaget.
-
Hej DonOlesen
Jeg tillader mig at foreslå, at du overvejer tabelløsningen én gang til (eventuelt med 1 række og 3 kolonner). Hvis du sletter tabelrammerne (kanterne), kan man overhovet ikke se i udskriften, at du har arbejdet med en tabel, og du er heller ikke mere afhængig af, at billederne er nøjagtig lige så store som tabelcellerne. Du skal bare sørge for, at tabelcellerne er så store, at billederne kan være i dem i den størrelse, du ønsker. hvis du vil skabe mere plads nedad, kan du vælge en fast (større) rækkehøjde eller lave 1 eller flere tomme afsnit efter teksten i cellen med tekst.
Jeg tillader mig at foreslå, at du overvejer tabelløsningen én gang til (eventuelt med 1 række og 3 kolonner). Hvis du sletter tabelrammerne (kanterne), kan man overhovet ikke se i udskriften, at du har arbejdet med en tabel, og du er heller ikke mere afhængig af, at billederne er nøjagtig lige så store som tabelcellerne. Du skal bare sørge for, at tabelcellerne er så store, at billederne kan være i dem i den størrelse, du ønsker. hvis du vil skabe mere plads nedad, kan du vælge en fast (større) rækkehøjde eller lave 1 eller flere tomme afsnit efter teksten i cellen med tekst.
Mvh
Peter
Peter
Re: Indsætning af billede og flag fra fil?
Indsæt billedet et vilkårligt sted på siden,donolesen wrote:I Writer har jeg nu skrevet 3 linier med nogle informationer og afsluttet hver linie med kolon. Nu vil jeg gerne centralt placeret til højre for de 3 linier placere et lille billede fra en jpeg-fil, samt til højre for dette lille billede placere et lille Dannebrog, som jeg har fundet på nettet og gemt som fil i gif. Hvordan gør jeg det uden at de tre linier deler sig og begynder at at ”hoppe”. Og hvis de ikke hopper så gør det flag, jeg prøver at placere.? MVH Per
Højreklik på billedet og vælg 'Billede...' i menuen.
Vælg fanen 'Type' og afmærk 'Forankring til side'
Vælg fanen 'Ombrydning' og klik på indstillingen 'Før'
Klik på knappen 'OK'
Nu kan du flytte billedet hen bag teksten i de tre liner uden at teksten hopper
Gør det samme med flaget
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2