Start dokumentet

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
mkollerup

Start dokumentet

Post by mkollerup »

Hej

Jeg ved ikke om det jeg kunne tænke mig er muligt, men hvis det er vil jeg meget gerne have en forklaring på hvordan jeg gør.

Jeg arbejder i et firma hvor vi gerne vil have en standard sidefod indsat på alle vores dokumenter hvor der står hvornår dokumentet sidst er opdateret og hvor dokumentet er gemt.

Jeg ved godt at man kan gøre dette manuelt, men jeg kunne godt tænke mig at der var en sådan sidefod på det dokument som der åbner når man trykker på "nyt dokument" knappen.

Er der nogen der ved om man kan, og hvis ja, hvor man kan redigere i dette startdokument??

Hilsen

Michael
Jørgen Rasmussen

Start dokumentet

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Michael

Du skal have lavet en skabelon der indeholder de felter du omtaler.
Opret dokument. Menuen Indsæt -> Sidefod -> Standard. Med markøren i sidefoden. Menuen Indsæt-> Felter -> Andre -> Dokumentinformation. I rubrikken "Type" vælger du "Ændret". I rubrikken "Udvalg" vælger du "Dato". Vælg det datoformat du ønsker indsat.
Indsæt felter -> Andre -> Dokument. I rubrikken "Type" vælger du "Filnavn" og i rubrikken "Format" vælger du "Sti/filnavn".
Gem dokumentet som en skabelon. Menuen Filer -> Skabeloner -> Gem. Bemærk at feltet med stien/filnavn først bliver indsat når dokumentet gemmes.
Hilsen JR
Post Reply