når jeg klikker flere gange efter hinanden for at flytte teksten op eller ned i både Calc og writer, så fortsættes rullningen indtil den bitre ende.
Søger som ikkeprogrammør forklaring og afhjælpning .
Tekster ruller op og ned uden at kunne standses
Moderator: Lodahl
-
Re: Tekster ruller op og ned uden at kunne standses
Hvis vi kan reproducere fejlen kan vi fejlmælde den.Peter Voss wrote:når jeg klikker flere gange efter hinanden for at flytte teksten op eller ned i både Calc og writer, så fortsættes rullningen indtil den bitre ende.
Søger som ikkeprogrammør forklaring og afhjælpning .
Hvad er det mere uddybende du gør for at få fejlen frem?
Hvilken version af OpenOffice.org og hvilket OS er det du bruger?
Du skriver noget tekst... klikker med musen eller på tastaturet? Trykker i det blå område og bliver ved med at trykke mens jeg flytter musen, for at slippe der hvor jeg vil have teksten flyttet til.
Noget i den stil, så vi kan være sikker på at vi udføre de same handlinger for at fremprovoker det der ligner en fejl.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Re: Tekster ruller op og ned uden at kunne standses
For at få historikken med i forumet.
Peter Voss wrote:Tak for tilbagespørgslen.
Jeg beklager, at jeg ikke fik nævnt de vigtige ting: jeg har O.O. 2.4 den danske version. Når jeg med musen trykker både den blå op eller ned-pil og holder musetangenten et øjeblik langt ned, for at bevæge teksten mere end nogle få linier, så holder rulningen ikke op før hele teksten er løbet igennem. Hvis det er mange siders tekst er det temmeligt irriterende.
Det samme sker også, når jeg benytter "Hjælp"-siden i både Writer og Calc.
Andre programdele har jeg ikke benyttet.
Det samme sker ikke i forbindelse med at bevæge regnearken. Det er da positivt.
Jeg håber, det hjælper til at finde fejlen.
Peter Voss wrote:Jeg har nu foretaget følgende ændringer på museindstillingen
a) fra pil til tekstmarkør
b) fra tre linier til to linier pr klick
c) hvis jeg klicker engang for at markere et emne, kan jeg trække dette emne uden at skulle holde museknappen ned.
Hvilken af de tre ændringer der nu har medført, at fejlen tilsyneladende er
rettet, ved jeg ikke - men hvis en af dem har gjort det, så er en af dem også grunden til fejlen, sådan som jeg oplevede problemet.
Mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Peter Voss
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg