Hej
Kan man på nogen måde deaktivere "autocomplete" (eller hvad det nu kaldes på dansk), så calc ikke automatisk foreslår ord/tal ved indtastning af data i et regneark?
Grunden til jeg spørger skyldes jeg har et timeseddel ark hvor i der indtastes arbejdstimer, men når vi påbegynder indtastning af f.eks. "1" foreslår calc selv en dato og dette er temmeligt irreterende.
Robert
Deaktivere autocomplete
Moderator: Lodahl
-
Deaktivere autocomplete
Hej robvil.
Jeg tror problemet i virkeligheden er formateringen af cellen. Hvis den celle hvori du indtaster antallet af timer, er sat til Datoformat er det en fejl. Marker cellen eller cellerne der skal indeholde almindelige tal.
1) Gå til menuen Formater -> Celler -> Tal.
2) Vælg Kategorien Tal og vælg så det ønskede format.
Hvis du har en eller flere celler hvori der skal indtastes dato
2) Vælg kategorien Dato og vælg så det ønskede format.
Jeg håber det løser problemet.
Jeg tror problemet i virkeligheden er formateringen af cellen. Hvis den celle hvori du indtaster antallet af timer, er sat til Datoformat er det en fejl. Marker cellen eller cellerne der skal indeholde almindelige tal.
2) Vælg Kategorien Tal og vælg så det ønskede format.
Hvis du har en eller flere celler hvori der skal indtastes dato
2) Vælg kategorien Dato og vælg så det ønskede format.
Jeg håber det løser problemet.
Hilsen JR
-
Deaktivere autocomplete
Hej robvil
Jeg kan jo have misforstået dig. Der er en anden funktion der måske er den du leder efter. Menuen Funktioner -> Celleindhold -> Autoindtastning.
Jeg kan jo have misforstået dig. Der er en anden funktion der måske er den du leder efter. Menuen Funktioner -> Celleindhold -> Autoindtastning.
Hilsen JR