Indholdsfortegnelsen bliver dobbelt

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
bogrunberger

Indholdsfortegnelsen bliver dobbelt

Post by bogrunberger »

Jeg sidder og skriver på mit speciale og har lige fået flikket en indholdsfortegnelse sammen. Det går fint, den ser fin ud, bortset fra, at den bliver dobbelt!
Jeg har prøvet at fjerne komponenterne igen, tilføje dem endnu engang, men det samme sker: Så snart jeg tilføjer et nyt komponent, bliver alle de forrige komponenter fordoblet. Jeg gør formentlig noget helt galt, så for en sikkerheds skyld skriver jeg lige her, hvordan jeg gør:

1. Jeg markerer teksten på det som skal være overskrift for det nye afsnit.
2. Herefter vælger jeg 'indsæt' - 'indekser og oversigter' - 'indekselement'
3. Her vælger jeg indeks til 'indholdsfortegnelse', element er 'min overskrift' og niveauet er enten 1 eller 2, afhængigt af afsnittets placering.

For at opdatere min indholdsfortegnelse går jeg op og markerer stedet hvor der står 'Indholdsfortegnelse'. Herefter 'Indsæt' - 'indekser og oversigter', 'indeks/oversigt', hvor jeg blot trykker OK.

Herefter bliver indholdsfortegnelsen opdateret, men alle elementerne bliver så også fordoblet.
Hvad er det jeg gør galt? Jeg håber, at en venlig sjæl vil hjælpe mig.
Jeg vedlægger lige et billede af min indholdsfortegnelse.
Image
guruerne

Indeks!

Post by guruerne »

Din fremgangsmåde virker lidt omstændelig!

Du skal arbejde med dine typografier i din opsætning af indholdsfortegnelsen! (altså: F.eks. indholdsfortegnelse1=øverste niveau i indekset).

Når du så indsætter indekset, vil dine overskrifter dukke op!
(og du opdaterer ved blot at højreklikke på indekset og vælge "opdater").

Jeg sender dig gerne et dokument, hvor det hele virker og hvor du kan tjekke opbygningen af indekset. Mit dokument har desuden aktiv indholdsfortegnelse = når man pdf'er "skidtet" vil man kunne klikke på en overskrift i indekset og springe direkte til det pågældende sted i teksten!

Lyder noget mere forvirrende end det er :) :)

Send mig en mail på erik<at>guruerne.dk

:) Erik
bogrunberger

Post by bogrunberger »

Ja den er formentlig omstændelig. Det er første gang jeg forsøger at lave en indholdsfortegnelse, så jeg har nok lavet mere end et par fejl.
Jeg har sendt dig en mail, og jeg vil meget gerne se din opsætning.

Det indeks, hvor jeg højreklikker og trykker opdater, hvor er det du mener?
Post Reply