Er det muligt at lave en redigerbar underformular i en formular?
Jeg har et kartotek over personer, der kan tilmelde sig forskellige arrangementer. Dette kunne være rart at gøre, når jeg står i formularen for den enkelte person og samtidig kunne se tidligere tilmeldinger.
Jeg har siddet og bøvlet rundt med det, men indtil videre er det kun lykkedes mig at kunne vise de tilmeldinger, der er lavet og ikke indtaste nye.
Jeg har tidligere fået Access til at udføre opgaven, men OpenOffice Base er desværre ikke helt så samarbejdsvillig.
Data ligger i en mySQL database.
Redigerbar underformular i formular - hvordan?
Moderator: Lodahl
Re: Redigerbar underformular i formular - hvordan?
Jeg vil tro, at problemet skyldes, at tabellen med tilmeldinger ikke har et primært indeks, eller at den har et indeks, som ikke tildeles en værdi, når du indsætter en ny tilmelding.nardus wrote:Er det muligt at lave en redigerbar underformular i en formular?
Jeg har et kartotek over personer, der kan tilmelde sig forskellige arrangementer. Dette kunne være rart at gøre, når jeg står i formularen for den enkelte person og samtidig kunne se tidligere tilmeldinger.
Jeg har siddet og bøvlet rundt med det, men indtil videre er det kun lykkedes mig at kunne vise de tilmeldinger, der er lavet og ikke indtaste nye.
Jeg har tidligere fået Access til at udføre opgaven, men OpenOffice Base er desværre ikke helt så samarbejdsvillig.
Data ligger i en mySQL database.
Hvis tabellen har et heltalsfelt, som tælles op automatisk, og dette felt er primært indeks, så skulle det virke.
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2