Hej!
Jeg sidder og skriver en lille smule matematik i OOowriter. Jeg bruger ikke regnearket fordi det er bare et par ligninger og dertil vil jeg hellere bare skrive.
Jeg bruger heller ikke OOoMath (eller hvad det nu hedder) fordi jeg ikke har forstand på det, og fordi jeg ikke tror det er så godt til layout..
Er der en måde at skrive brøker på i OOoWriter ? Fx:
2a
---- (brøkstreg til illustrering)
5b
Håber I kan hjælpe...!
brøker i OOoWriter ?
reply til mig selv hah
Var vist lidt for hurtig på aftrækkeren. Til at starte med var det ikke ligninger jeg skulle skrive. Men ... brøker regning, det jeg lavede lige før var ligninger.. Anyways det er ikke relevant.
Fandt selv en løsning:
http://www.ooodocs.org/modules.php?name ... =18&page=1
Hvis man ikke har noget imod at læse noget engelsk
Kan kort siges at man trykker: Indsæt -> Objekt -> Formel
Hvorefter en firkant dukker op nederst i ens vindue. Derfra virker formel indtastningen præcis med de samme kommandoer som OOoMath
Man trykker enter når man er færdig og så er der en formel
I mit eksempel skulle
jeg skrive:
{2a} over {5b}
Hvis jeg bare skrev: 2a over 5b ville den skrive 2 hele og a/b med et femtal bagerst. Så klammerne bruges hvis man skal have mere end et tegn oven eller under brøkstregen
(skriver selfølgelig dette her i tilfælde af en anden engang skulle bruge det.. !)
Fortsat god dag
Fandt selv en løsning:
http://www.ooodocs.org/modules.php?name ... =18&page=1
Hvis man ikke har noget imod at læse noget engelsk

Kan kort siges at man trykker: Indsæt -> Objekt -> Formel
Hvorefter en firkant dukker op nederst i ens vindue. Derfra virker formel indtastningen præcis med de samme kommandoer som OOoMath

Man trykker enter når man er færdig og så er der en formel

jeg skrive:
{2a} over {5b}
Hvis jeg bare skrev: 2a over 5b ville den skrive 2 hele og a/b med et femtal bagerst. Så klammerne bruges hvis man skal have mere end et tegn oven eller under brøkstregen

(skriver selfølgelig dette her i tilfælde af en anden engang skulle bruge det.. !)
Fortsat god dag

Re:brøker i OOoWriter ?
og hvis du henter dmath fra www.dmaths.com, så vil du opdage at det er næsten for nemt at skrive fx. brøker (og al anden matematik udtryk)
Re:brøker i OOoWriter ?
øhhh - hvis du tit har brug for at skrive ligninger så lær da de vigtigeste måder. Jeg er selv lærer og bruger mathdelen
skriv
2a over 5b
vælg menuen: indsæt - objekt - formel
bingo
Det tager 5 minutter at lære de mest basale funktioner
skriv
2a over 5b
vælg menuen: indsæt - objekt - formel
bingo
Det tager 5 minutter at lære de mest basale funktioner