Al den tid jeg har haft Star-office og nu OpenOffice har jeg lavet subtraktioner ved at skrive "=A3-A2" i formel-linien, hvis jeg skulle trække tallet i A2 fra tallet i A3.
Idag er det sat ud af kraft, og den viset tallet i A3. Hvis jeg ændrer det til "=A2-A3" viser den tallet i A2.
Ergo viser Calc tallet i cellen der står umiddelbart efter lighedstegnet!
Er der en knap eller indstilling jeg er kommet til at ændre på?
Almindelig subtraktion virker ikke?
Moderator: Lodahl
Almindelig subtraktion virker ikke?
Venligst, David Lamhauge
Måske....
...er du kommet til at formatere cellen til noget andet end tal?
Prøv at højreklikke de involverede celler - og vælg "formater". Se så på indstillingerne for cellen (tal, dato, .....). Det skal naturligvis stå som tal!
Håber det lykkes for dig! Ellers sender du lige regnearket til mig, så kigger jeg på det! Erik<at>guruerne.dk
Prøv at højreklikke de involverede celler - og vælg "formater". Se så på indstillingerne for cellen (tal, dato, .....). Det skal naturligvis stå som tal!

Nu virker det igen
Ja - efter en lang frustrerende søndag, med mange indstillinger der er blevet ændret, genstart og koldstart af PC'en, prøvede jeg en sidste mulighed.
Jeg afinstallerede OO og geninstallerede det - og nu virker det søreme igen!
Problemet er så at jeg ikke fandt ud af hvad der var galt før. Derfor: Hvis nogen skulle få det problem at de ikke kan lave en almindelig subtraktion i en celle, så kan jeg desværre ikke hjælpe. Men jeg vil gerne høre løsningen - hvis den findes...
Jeg afinstallerede OO og geninstallerede det - og nu virker det søreme igen!
Problemet er så at jeg ikke fandt ud af hvad der var galt før. Derfor: Hvis nogen skulle få det problem at de ikke kan lave en almindelig subtraktion i en celle, så kan jeg desværre ikke hjælpe. Men jeg vil gerne høre løsningen - hvis den findes...
Venligst, David Lamhauge
En lille sidste kommentar:
For 2-3 år siden fik jeg (og andre lærere) en gratis MSOffice pakke fra Microsoft. Min pakke ligger stadig i skuffen. Jeg kunne ikke drømme om at installere den.
Jeg er inkarneret tilhænger af OO, og vil selvfølgelig blive ved med at bruge denne suveræne software
For 2-3 år siden fik jeg (og andre lærere) en gratis MSOffice pakke fra Microsoft. Min pakke ligger stadig i skuffen. Jeg kunne ikke drømme om at installere den.
Jeg er inkarneret tilhænger af OO, og vil selvfølgelig blive ved med at bruge denne suveræne software

Venligst, David Lamhauge