Laaaangsom

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
criis

Laaaangsom

Post by criis »

Hej

Jeg har installeret Open Office 2.3.
Men det kører uhyggeligt langsomt. Det kan tage op til 10 minutter at åbne et regneark på 200kb...

Jeg har en bærbar computer, Acer Travelmate 2480 med 512 MB RAM.
Skal jeg have flere RAM i, eller er der et generelt trick man kan bruge for at få det til at gå hurtigere?
esbe0184
Site Admin

Re: Laaaangsom

Post by esbe0184 »

criis wrote:Jeg har installeret Open Office 2.3.
Men det kører uhyggeligt langsomt. Det kan tage op til 10 minutter at åbne et regneark på 200kb...

Jeg har en bærbar computer, Acer Travelmate 2480 med 512 MB RAM.
Skal jeg have flere RAM i, eller er der et generelt trick man kan bruge for at få det til at gå hurtigere?
Ja, der nogle tricks, men de vil ikke hjælpe dig.
Der må være noget andet galt, jeg har kørt OpenOffice.org på meget mindre maskiner.
Hvordan køre dine andre programmer? Køre de også langsom kan det være virus eller spyware.
Hvis du starter Calc og laver et simpelt regne ark og gemmer det som ods, hvordan er det så at åbne? Kan der være noget galt med det dokument du forsøger at åbne.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
criis

svar

Post by criis »

Næh, alle andre programmer kører optimalt..
Det er ikke kun regneark. Også tekstbehandling osv. er langsomt..
Men nogle gange åbner den filerne hurtigt. Og andre gange skal man vente længe..
esbe0184
Site Admin

Re: svar

Post by esbe0184 »

Hmm.. underlig.

Hvis du åbner joblisten (Højer klik på uret, og vælg jobliste), vælger fanebladet processer, og sorter på CPU.
Her på åbner du dokumentet, hvilket proces er det så der bruger CPU'en og bruger den 100% CPU tid alle 10 minutter.

Jeg ville forvænte at soffice.bin brugte CPU'en kortvarig, og evt. explorer.exe, men ikke flere minutter.

Bruger du forresten "Hurtig start til OpenOffice.org 2.3", tray ikonet med OpenOffice.org loget? Den gør at dokumenter vil blive åbnet hurtiger, dog flytter den ikke minutter.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
Post Reply