Open Office - et kedeligt problem
Moderator: Lodahl
Open Office - et kedeligt problem
Jeg har i lang tid brugt Oo. Af en eller anden grund har jeg ikke kunnet afinstallere vers. 2.0 p.g.a. en manglende fil, og derfor heller ikke kunnet installere den nyeste version. Det helt store problem er nu, at jeg selvfølgelig har en del filer liggende og siden i formiddags har jeg ikke kunnet åbne disse. Jeg kan heller ikke åbne de forskellige programmer til tekstbeh osv. Så lige nu sidder jeg med åben mund og håber på hjælp, så jeg kan få dem frem igen - på en eller anden måde.
Re: Open Office - et kedeligt problem
Har du prøvet at køre setup.exe filen fra ver. 2.0 og lavet en Reparer eller Fjern, det burde kunne gøre trikket.eriksten wrote:Jeg har i lang tid brugt Oo. Af en eller anden grund har jeg ikke kunnet afinstallere vers. 2.0 p.g.a. en manglende fil, og derfor heller ikke kunnet installere den nyeste version. Det helt store problem er nu, at jeg selvfølgelig har en del filer liggende og siden i formiddags har jeg ikke kunnet åbne disse. Jeg kan heller ikke åbne de forskellige programmer til tekstbeh osv. Så lige nu sidder jeg med åben mund og håber på hjælp, så jeg kan få dem frem igen - på en eller anden måde.
Alternativ må du igang med en manuel fjernelse af programmet.
Det gøres ved at slette program biblioteket, formentlig C:\programmer\OpenOffice.org.
Der udover skal der fjernes registreringsdatabase referancerne ved at gå i Start -> Kør, og skriv regedit, og tryk Enter. Her skal du så slete alt under \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\OpenOffice.org.
Det kunne også være intrasant for dig at finde ud af hvorfor problemet er opstået, virus, spyware, begyndene sviktende harddisk mv.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Filen "setup.exe" kunne jeg ikke finde. Herefter har jeg fjernet programmet fra C-drevet, fjernet registreringsdatabasen som du foreslår. Herefter har jeg forsøgt at installere 2.1. Der sker så følgende:
"Den funtion, du prøver at benytte, er på et netværksressource, som ikke er tilgængelig. Klik på OK for at førsøge igen eller skriv en nden sti til en mappe med installationspakken 'openoffice20.msi' i feltet nedenfor.
Jeg trykker på annuller, herefter kommer:
Stien C:\Docum. & Settings\xxx\skrive bord\openoffice.org.2.0 installation files\openofficeorg.20.msi' kunne ikke findes. Kontroller at du har adgang til denne placering og prøv igen. Find evt installationspakken 'openofficeorg.20.msi' i en mappe, som OpenOffice.org. kan installeres fra.
Tryker så annuler!
Fejl 1714. Den ældre version af OpenOffice.org.2.1 kan ikke fjernes Kontakt supporten.
For mig lyder det som noget af en jungle.
"Den funtion, du prøver at benytte, er på et netværksressource, som ikke er tilgængelig. Klik på OK for at førsøge igen eller skriv en nden sti til en mappe med installationspakken 'openoffice20.msi' i feltet nedenfor.
Jeg trykker på annuller, herefter kommer:
Stien C:\Docum. & Settings\xxx\skrive bord\openoffice.org.2.0 installation files\openofficeorg.20.msi' kunne ikke findes. Kontroller at du har adgang til denne placering og prøv igen. Find evt installationspakken 'openofficeorg.20.msi' i en mappe, som OpenOffice.org. kan installeres fra.
Tryker så annuler!
Fejl 1714. Den ældre version af OpenOffice.org.2.1 kan ikke fjernes Kontakt supporten.
For mig lyder det som noget af en jungle.

eriksten wrote:Stien C:\Docum. & Settings\xxx\skrive bord\openoffice.org.2.0 installation files\openofficeorg.20.msi' kunne ikke findes. Kontroller at du har adgang til denne placering og prøv igen.

Dette er højes sansynlig ikke helt sant, men når du køre installations filen spørger den om hvilket mappe den må udpakke installations-filerne i, prøv at udpege en anden mappe hvor de ved du har skriveretigheder.
Ved en normal installation vil der blive pladseret en mappe "OpenOffice.org 2.2 Installation Files" på skrivebordet, med msi-pakken og setup.exe filen samt fler filer.
Årsagen til dit problem kan være at din brugerprofil i Windows på en eller anden måde er blevet beskadiget.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Re: Open Office - et kedeligt problem
Problemet er i din registreringsdatabase. Du skriver at du har søgt, men som jeg forstår dit problem, så mangler du stadig at få fjernet det tekststed der angiver at OpenOffice er installeret. Prøv enten at søge manuelt efter OpenOffice, og slet så alle de nøgler der henviser til programmet (sørg for at få dem alle med!), eller brug Microsofts "Windows Installer Cleanup Utility".
http://download.microsoft.com/download/ ... sicuu2.exe
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;290301
Alternativt kan du få adgang til dine dokumenter via Google Documents, der udover at være et glimrende tekstbehandlingsprogram til mindre tekster også er kompatibelt med formaterne fra OpenOffice.
http://docs.google.com/
/lalf
[quote="eriksten"]Jeg har i lang tid brugt Oo. Af en eller anden grund har jeg ikke kunnet afinstallere vers. 2.0 p.g.a. en manglende fil, og derfor heller ikke kunnet installere den nyeste version. Det helt store problem er nu, at jeg selvfølgelig har en del filer liggende og siden i formiddags har jeg ikke kunnet åbne disse. Jeg kan heller ikke åbne de forskellige programmer til tekstbeh osv. Så lige nu sidder jeg med åben mund og håber på hjælp, så jeg kan få dem frem igen - på en eller anden måde.[/quote]
http://download.microsoft.com/download/ ... sicuu2.exe
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;290301
Alternativt kan du få adgang til dine dokumenter via Google Documents, der udover at være et glimrende tekstbehandlingsprogram til mindre tekster også er kompatibelt med formaterne fra OpenOffice.
http://docs.google.com/
/lalf
[quote="eriksten"]Jeg har i lang tid brugt Oo. Af en eller anden grund har jeg ikke kunnet afinstallere vers. 2.0 p.g.a. en manglende fil, og derfor heller ikke kunnet installere den nyeste version. Det helt store problem er nu, at jeg selvfølgelig har en del filer liggende og siden i formiddags har jeg ikke kunnet åbne disse. Jeg kan heller ikke åbne de forskellige programmer til tekstbeh osv. Så lige nu sidder jeg med åben mund og håber på hjælp, så jeg kan få dem frem igen - på en eller anden måde.[/quote]