Fra Microsoft Office til Openoffice.org

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
fettouhi

Fra Microsoft Office til Openoffice.org

Post by fettouhi »

Jeg har et gammelt dokument jeg oprindeligt skrev for nogle år siden i Word (Office 97). Siden da er skiftet over til Openoffice.org. Så jeg har lavet mit gamle word dokument om til et openoffice dokument (.odt) og det gik unden problemer. Dette gjorde jeg oprindeligt på en windows maskine, men nu bruger jeg i dag udelukkende Linux. Når jeg så åbner mit konverterede dokument i openoffice under Linux mangler der nogle symboler i formlerne. Rettere sagt der mangler et symbol og det er hstreg (Plancks konstant). Den vises af en eller anden grund som en firkant og det forstår jeg ikke helt. Formlerne er lavet med Words equation editor, men dokumentet er konverteret til odt. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det sker?

hilsen

André
lalf

Re: Fra Microsoft Office til Openoffice.org

Post by lalf »

Dit problem har ikke noget med MSOffice vs. OOo at gøre.
Højst sandsynligt bruger du blot ikke den samme MS-skrifttype på din Linux-installation, som da du brugte dokumentet under din Windows-installation.
Prøv evt. at installere MS Core Fonts og se, om det ikke gør udslaget.

http://corefonts.sourceforge.net/

/lalf

[quote="fettouhi"]Jeg har et gammelt dokument jeg oprindeligt skrev for nogle år siden i Word (Office 97). Siden da er skiftet over til Openoffice.org. Så jeg har lavet mit gamle word dokument om til et openoffice dokument (.odt) og det gik unden problemer. Dette gjorde jeg oprindeligt på en windows maskine, men nu bruger jeg i dag udelukkende Linux. Når jeg så åbner mit konverterede dokument i openoffice under Linux mangler der nogle symboler i formlerne. Rettere sagt der mangler et symbol og det er hstreg (Plancks konstant). Den vises af en eller anden grund som en firkant og det forstår jeg ikke helt. Formlerne er lavet med Words equation editor, men dokumentet er konverteret til odt. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det sker?

hilsen

André[/quote]
fettouhi

Post by fettouhi »

De er allerede installeret.

hilsen

André
lalf

Post by lalf »

så prøv at installere flere skrifttyper - firkanten synes at indikere at du ikke har fat i den rette...

[quote="fettouhi"]De er allerede installeret.

hilsen

André[/quote]
Post Reply