Kan ikke indsætte avi-filer i Presentation

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
uv4x35e8

Kan ikke indsætte avi-filer i Presentation

Post by uv4x35e8 »

Jeg er netop løbet ind i et problem med at indsætte film i Presentation. Uanset format (fx avi) får jeg beskeden:

Format ikke understøttet

Er der nogen, som kender til problemet og evt. løsningen

Hilsen

Sven Fogtmann Hansen
mbj

Post by mbj »

Hej,

jeg har prøvet at vælge indsæt-Film og lyd og derefter valgt clock.avi, som vist nok ligger under windows. Jeg søgte efter den på PC'en.
Den fungerer fint, når jeg kører præsentationen.

Du kunne prøve at konverterer din fil til f.eks. mpeg. Bare et forslag.
MVH. Martin.

I AM THE GREATEST......or the second greatest.....or the third.........
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Du har helt ret i at der er problemer med filmfiler i Impress. Der er adskillige fejlmeldinger på netop dette.

Jeg har selv konstateret at AVI formatet faktisk er et af de formater som fungerer bedst. Filen må bare ikke være for stor. Du kan evt. forsøge at justere på indstillingerne for grafikmellemlageret. Jeg har en mistanke om at det også gælder for film.

Jeg kan også anbefale, at du placerer filerne ved siden af din præsentation og laver links.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
ECA

Post by ECA »

Hej
I forbindelse med video kan det være du har problemer med AVI formatet da der er flere variationer over dette. Windows bruger generelt format 2, så det kan være at din avi er i en anden opløsning.
Det samme er problemet med windows moviemaker den understøtter også kun format 2 AVI.
Så prøv evt om moviemaker kan åbne den fil du ønsker at bruge, for at konstatere om det er en 2'er ellers må du prøve at konvertere den og se om det hjælper.
Jeg prøvede lige at sætte en 3Gb fil ind uden problemer ?

mvh
Post Reply