Hvad sker der? Ordbog

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
insideout

Hvad sker der? Ordbog

Post by insideout »

Hej

Nu har jeg lige installeret Vista på min pc og skulle selvfølgelig have OpenOffice på igen.

Dansk stavekontrol virker ikke hvilket den gjorde før hvad er der sket og hvorfor bliver dette ikke rettet?

Der er mange indlæg omkring dette men der er ikke kommet brugbare løsninger og pakke til download er ikke rettet?

Min overgang fra en MS Office var ellers nem og alt virkede. Jeg kender ikke strukturen og arbejds gangen i OpenOffice.org men jeg forstår ikke hvorfor dette ikke bliver rettet der er jo tydelig fejl.

Jeg ved godt dette er mit første indlæg i dette forum og det er lidt af et surt opstød her en dejlig fredag morgen. Men dette er et exempel på hvorfor Open Software ikke er mere udbredt.
Mvh
Henrik
thj01

Post by thj01 »

øhh - dette forum er ikke drevet af udviklere af OOO, så dit sure opstød er totalt malpalceret.

Generelt så er OOO et meget fleksibelt produkt der gør at man kan sætte det op som man vil. Derfor kan man selv gå ind i filer -> guides -> installer ordbøger og så installere en på swahili - hvis man har brug for det.

Så udtaler du dig om Open software (open Source ???) - det har intet med dette at gøre.

Du er velkommen til at gå ned og betale de par tusind det koster at bruge MSO. Eller installere en ulovlig kopi ligesom ca 40 % gør.

Eller du kan melde dig til projektet positivet og være med til at gøre det bedre -

Du kan også vælge at installere ubuntu i stedet for - så bliver det hele ordnet for dig under installationen.

Men hvis du vil have et OS program presset ned i windows så må du leve med de begrænsninger som det styresystem giver dig.

PS.

Dette forum er til for at give brugere af OOO en mulighed for at stille spørgsmål og hjælpe hinanden - og du er velkommen til at være med.

PSPS.

Det tager ca 5 minutter at installere ordbøgerne (og OOO ??) men vi vil så gerne have at prøver flere programmer
insideout

Post by insideout »

øhh - dette forum er ikke drevet af udviklere af OOO, så dit sure opstød er totalt malpalceret.
Hvilket jeg også skrev .... at jeg ikke var sikker på dette forums funktion.
Generelt så er OOO et meget fleksibelt produkt der gør at man kan sætte det op som man vil. Derfor kan man selv gå ind i filer -> guides -> installer ordbøger og så installere en på swahili - hvis man har brug for det.
Nu er jeg jo ikke født i går, dette er selvfølgelig prøvet uden succes. Men jeg må have gjort noget galt og jeg må så se om jeg selv kan løse dette problem da jeg ikke finder megen hjælp i dit indlæg.
Så udtaler du dig om Open software (open Source ???) - det har intet med dette at gøre.
Ordkløveri.
Du er velkommen til at gå ned og betale de par tusind det koster at bruge MSO. Eller installere en ulovlig kopi ligesom ca 40 % gør.
Ja det kan jo blive enden af det, mennn mon ikke jeg finder en løsning på mit problem har da mange gode steder jeg kan gå hen her bliver det ikke.
Eller du kan melde dig til projektet positivet og være med til at gøre det bedre -
Da jeg skrev mit indlæg tænkte jeg på at dette ville komme, det er så forudsigeligt ;)
Du kan også vælge at installere ubuntu i stedet for - så bliver det hele ordnet for dig under installationen.
Aner ikke hvad du skriver om, men også lige meget har ikke tid til det pjat og du skal ikke bruge din kostbare tid på mig.
Men hvis du vil have et OS program presset ned i windows så må du leve med de begrænsninger som det styresystem giver dig.
What a low of crap ...
Dette forum er til for at give brugere af OOO en mulighed for at stille spørgsmål og hjælpe hinanden - og du er velkommen til at være med.
Jeg takker for tilbudet men jeg tror det bliver et "nej tak" ;)
Det tager ca 5 minutter at installere ordbøgerne (og OOO ??) men vi vil så gerne have at prøver flere programmer
Mit udbrud kom i frustration over at have læst forum igennem (noget jeg altid gør inden jeg stiller ?) og set at andre også har problemer men ikke får brugbart svar. Dette er jeg slet ikke vant til hvor jeg kommer ;).

Men som skrevet lad nu det ligge brug ikke mere tid på mig jeg finder løsning andet steds. God weekend når I når så langt :D
Mvh
Henrik
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Jeg vil foreslå at vi prøver at holde kammertonen i stedet for at kaste med mudder.

Det er korrekt at der over de seneste versioner har været støj på linjen mht. installation af ordbøger. Problemet er opstået fordi den danske ordbog (af licensmæssige årsager), ikke længere er forudinstalleret i OpenOffice.org.

Hvorfor har vi så ikke gjort noget ved det ?
Jo, det er faktisk et godt spørgsmål. Svaret er desværre, at vi ikke har ressourcer til det. Vi kæmper en brav kamp for at holde OpenOffice.org opdateret i dansk version og holde dette forum i live, og det er faktisk alt hvad vi får gjort. -Beklager.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
insideout

Post by insideout »

Hej,
Jeg vil foreslå at vi prøver at holde kammertonen i stedet for at kaste med mudder.
Mit første indlæg var/er skrevet med et lille glimt i øjet, ok måske svært at se. Jeg gav svar på tiltale gider ikke høre på crap jeg er ikke en 6 årig dreng der lige har sat sig ved en computer. Jeg er enig hvis vi kaster med mudder så må vi holde op med det samme ;).
Det er korrekt at der over de seneste versioner har været støj på linjen mht. installation af ordbøger. Problemet er opstået fordi den danske ordbog (af licensmæssige årsager), ikke længere er forudinstalleret i OpenOffice.org.
Ok nu kommer der noget der er til at forstå, beklager hvis det er skrevet andetsteds i forum og er dette tilfældet har jeg overset dette.
Hvorfor har vi så ikke gjort noget ved det ?
Jo, det er faktisk et godt spørgsmål. Svaret er desværre, at vi ikke har ressourcer til det. Vi kæmper en brav kamp for at holde OpenOffice.org opdateret i dansk version og holde dette forum i live, og det er faktisk alt hvad vi får gjort. -Beklager.
Der er jo ærlig snak og jeg kan godt se at dit "beklager" er skrevet med et glimt i øjet ;) nå men jeg finder ud af det.
Mvh
Henrik
Post Reply