Kopiering af ark?

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Beerman

Kopiering af ark?

Post by Beerman »

Hej!

Jeg er netop begyndt at bruge OpenOffice i stedet for Microsofts Office.

Så måske skyldes mit problem bare uvidenhed?

Mit problem er, at når jeg kopierer en del fra et ark over i et andet (nyt ark), så forsvinder opdelingen af Merge Cells i det nye ark.

Det er død irriterende, da jeg så skal ind og redigere i det nye ark, hvilket jeg ikke skulle i MS's Office.

Jeg bruger funktionen et par gange dagligt, og da det hver gang tager en del tid at redigere det nye ark på plads, så er jeg allerede ved at overveje om jeg skal gå tilbage til Office :-(

Er der nogen som kan hjælpe mig med en løsning på problemet?

Mvh
Martin
kt

Post by kt »

Hej Martin.

Jeg troede egentlig, at det var flettede celler, der var dit problem, men det tror jeg ikke, idet det virker fint at kopiere rundt, så...

Hvad er det danske udtryk for "Merge Cells"? Og hvad er det, lidt mere præcist, du skal have kopieret med over i det nye ark?

Så vil jeg prøve, om jeg kan hjælpe.

mvh kurt.
Kurt Tønder
Beerman

Kopiering af ark?

Post by Beerman »

Mojn Kurt!

Det er faktisk flettede celler! Men hos mig virker det ikke!

Kan det have noget at gøre med, at jeg arbejder i excelformat, og/eller at det oprindeligt er oprettet i Excel?

Mvh
Martin

PS. Jeg skal arbejde i dette format, da modtagerne af de redigerede filer bruger Excel...
Beerman

Kopiering af ark?

Post by Beerman »

Mojn igen!

Nu har forsøgt mig lidt frem, og problemet opstår åbenbart, fordi at jeg har et autofilter på en kolonne. Jeg sorterer så visningen efter denne kolonne, og vil kopiere dette over i et andet ark. Jeg får også rigtigt nok kun det sorterede med over, men så ophæves de flettede celler.

Hvis jeg kopierer fra arket, uden at sortere i det først, så kommer de flettede celler med.

Mærkeligt og trælst - ØV!

Mvh
Martin
kt

Post by kt »

Mojn (fedt o møe en sønnejye)

Jeg har desværre ikke tid til at se på problemet lige nu. Men jeg håber, at der blive tid senere på ugen...

Er det ok!

mvh kurt.
Kurt Tønder
Post Reply