Genvejstast til afspilning af makro
Moderators: Lodahl, LarsBrandi
Genvejstast til afspilning af makro
Hvordan tildeler man en genvejstast til afspilning af en makro, så man ikke behøver vælge Funktioner/Makroer/Makro/Kør hver gang man skal køre/afspille sin makro ?
-
Genvejstast
Vælg "vis formularfunktioner". Vælge her "Trykknap". Placer i dokumentet med ønsket størrelse. Højreklik og vælg "kontrolelement..." ændre "etiket" til det du ønsker. Tryk på faneblad "hændelser". Vælg den hændelse der skal udføre makroen. Tildel din makro til den ønskede hændelse. Slå designtilstand "til". Så skulle det virke.
mvh
Lars Brandi Jensen
Lars Brandi Jensen
Genvejstaster til makroeksekvering
Hej Lars,
Mange tak for dit svar.
Imidlertid er min makro en som skal gentages på flere sider, hvorfor en Trykknapsmakro der er fast placeret på en bestemt side, ikke er så hensigtsmæssigt, da jeg så hele tiden skal scrolle tilbage til den side hvor makroen er.
Kan man ikke istedet tildele en tast eller tastekombination til makroen, således den kan aktiveres fra en vilkårlig side ?
På forhånd tak.
Mange tak for dit svar.
Imidlertid er min makro en som skal gentages på flere sider, hvorfor en Trykknapsmakro der er fast placeret på en bestemt side, ikke er så hensigtsmæssigt, da jeg så hele tiden skal scrolle tilbage til den side hvor makroen er.
Kan man ikke istedet tildele en tast eller tastekombination til makroen, således den kan aktiveres fra en vilkårlig side ?
På forhånd tak.
-
Det er faktisk meget nemt :
Funktioner --->Makroer--->Makro. Vælg den makro du vil aktivere.
Vælge "tildel". På den nye side vælg faneblad "tastatur" i toppen. Vælg f.eks "F3" som er fri hos mig, tryk "modificer". Så er makroen tildelt "F3"
Funktioner --->Makroer--->Makro. Vælg den makro du vil aktivere.
Vælge "tildel". På den nye side vælg faneblad "tastatur" i toppen. Vælg f.eks "F3" som er fri hos mig, tryk "modificer". Så er makroen tildelt "F3"
mvh
Lars Brandi Jensen
Lars Brandi Jensen
Mange tak til Lars,
Det er dejligt når man kan få PC'en til at arbejde for brugeren - og ikke omvendt !
Mvh
Michael Nielsen
Det er dejligt når man kan få PC'en til at arbejde for brugeren - og ikke omvendt !
Mvh
Michael Nielsen