Placering af dokument på siden

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
kt

Placering af dokument på siden

Post by kt »

Når man åbner et dokument i Writer er den placeret helt til venstre på siden/skærmen, modsat i MS-Office hvor den er placeret midt på siden.
Placeringen i Writer gør at man skal flytte attention over i venstre side, hvilket jeg synes er unaturligt og irriterende, og jeg er sikker på, at der er flere MS-O brugere der har det ligeså.
Er der nogle der har en løsning eller er det bare sådan?
Jeg kan godt løse det ved at minimere vinduet og så midtstille denne på skærmen, men det er ikke optimalt.

mvh kt.
Ejnar

Post by Ejnar »

Jeg forstår ikke helt din forklaring. Hvad er det, der er helt til venstre?
Er det vinduet med Writer, der er helt til venstre på din skærm eller er det dit dokument, der er placeret i venstre side af dit Writer-vindue?

Jeg ser ikke noget, der ligner din beskrivelse. Det skyldes muligvis, at jeg har Writer til at åbne i et vindue og størrelsen af dokumentet (Zoomfaktor) sat til "Optimal".
Vh
Ejnar
kt

Post by kt »

Er det vinduet med Writer, der er helt til venstre på din skærm eller er det dit dokument, der er placeret i venstre side af dit Writer-vindue?

Beklager min ikke særlige præcise beskrivelse.
Det er dokumentet, der er placeret i venstre side af Writer-vinduet, hvilket virker distraherende, specielt når man har en bærbar med bred skærm.

mvh kt
Kurt L

Post by Kurt L »

Kan det være fordi din Writer står som 'Vis udskrift'?

Prøv at klikke på ikonet med forstørrelsesglasset - i min udgave er det ikon nummer 8 fra venstre. Eller >Filer >Vis udskrift
kt

Post by kt »

Nej det er ikke fordi at den står som vis udskrift.

mvh kt
draco

Post by draco »

Prøv at tryk på forstørrelses glasset oppe til hjøre eller brug Vis -> Zoom

Vælg sidebrede

Nu er min i midten
kt

Post by kt »

Tak, for hjælpen. Det hjalp selvfølgelig på placeringen. Ulempen er bare at der ikke er så mange linjer til rådighed i højden længere.

Word, placerer siden midt på, uanset zoom faktoren, hvilket klart er at foretrække. (Det får dog ikke undertegnede til at skifte tilbage, men der er andre der er mere sarte, desværre).
JFM

Post by JFM »

Hej
Version 2.3 løser dette problem !

Hilsen

Jørgen
kt

Post by kt »

Herligt at høre. Hvornår udkommer denne version..... øhhh, eller er den udkommet???

mvh
Kurt Tønder
JFM

Post by JFM »

Den officielle udagve af 2.3 er sat til d. 4. sept., men hvis du allerede er nysgerrig, så kan du altid downloade de seneste builds her:
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... devel/680/

Hilsen

Jørgen
Post Reply